רשימת מאמרים
שיווק דיגיטלי
ערוצים של שיווק דיגיטלי
במאמר זה מתוארים ערוצים של שיווק דיגיטלי. עסק ששוקל פרסום בדיגיטל, במיוחד עסק קטן, יוכל למצוא במאמר את מגוון האפשרויות העומדות בפניו.
מהו שיווק תוכן ואיך הוא משרת את העסק
במאמר זה מוסבר מהו שיווק תוכן ואיך הוא פועל לטובת העסק. מודגשים מספר היבטים הנוגעים לאופן שבו יש לפעול בכדי לצפות לתוצאות משיטת שיווק זו.
מהו שיווק משפיענים? ואיך עסק קטן יכול לעשות בו שימוש?
במאמר זה מוצגת שיטת שיווק הידועה כשיטת שיווק משפיענים. פעמים רבות שיטת שיווק זו מקושרת אסוציאטיבית עם שיווק באמצעות ידוענים ונתפסת עבור עסקים קטנים כשיטה שאיננה רלבנטית עבורם. אולם הדבר איננו נכון. עסקים קטנים בתחומים מתאימים עשויים למצוא אותה מתאימה מאוד לצרכיהם. המאמר כאן עשוי להבהיר לקורא את הדברים.
למה מתכוונים כאשר אומרים "שיווק ברשתות חברתיות" (Social Media Marketing)?
רוב האנשים חיים בתחושה אינטואיטיבית שהם מבינים מהו שיווק ברשתות חברתיות. אולם כאשר עסק ינסה להגדיר לעצמו מהי משמעות המושג ולגזור מתוכה את המאמצים שידרשו ממנו על מנת לפעול במדיה החברתית הוא עשוי לגלות שהדברים אינם כה פשוטים כפי שהם נדמים. המאמר כאן מנסה לעשות קצת סדר בדברים.
מה זה בדיוק תשלום-לפי-קליק במנועי חיפוש (Pay Per Click - PPC)?
במאמר כאן אנחנו מסבירים בצורה פשוטה מה משמעות המונח תשלום-פר-קליק (Pay-Per-Click - PPC) ומה השימוש השיווקי בה. המאמר מסביר בצורה כללית איך הדברים פועלים במנוע החיפוש גוגל אבל הדברים רלבנטיים לכל אתר אחר שמאפשר הפעלת קמפיין תשלום-פר-קליק. בנוסף, המאמר מציג את היתרונות שגלומים בשימוש בקמפיין PPC עבור העסק הקטן.
שיווק תוכן באמצעות אאוטבריין (Outbrain) וטאבולה (Taboola)
המאמר כאן מדבר על שתי חברות ישראליות שסללו ומובילות את תחום ההמלצות של תוכן להמשך קריאה. כל קורא ישראלי שמכיר את אתרי החדשות המרכזיים בישראל יכול לראות בסוף כל כתבה המלצות להמשך קריאה. המלצות אלו הן דרך מתוחכמת לשיווק שמתקבלת בעין יפה אצל הקוראים. המאמר כאן יסביר בקצרה איך הדברים עובדים ואיך אאוטבריין וטאבולה משמשות כלי שיווקי אפקטיבי.
שיווק ויראלי – זה לא פוקס
רוב האנשים משייכים ויראליות של קמפיין עם מזל. האמת היא, כמו הרבה פעמים, הפוכה לגמרי. המאמר כאן מספר קצת על מה נדרש מקמפיין ויראלי בשביל להקטין למינימום את ההסתמכות על המזל ולהגדיל למקסימום את הסיכויים שהצרכנים ימשיכו לשתף את התוכן הלאה.
החסרונות של קמפיין ויראלי
להרים קמפיין ויראלי היא שאיפה של הרבה עסקים קטנים ובינוניים. מדובר על להפוך להיות סיפור סינדרלה במחי סרטון שצולם במצלמת טלפון. הפנטזיה הזאת, כמובן, רחוקה מהמציאות. המאמר כאן מדבר על קשיים וסיכונים ייחודיים שעומדים בפני מפיקים של קמפיין ויראלי.
שיווק בדואר אלקטרוני לעסק הקטן - לעשות את זה נכון
שיווק באמצעות דואר אלקטרוני יכול להיות מתגמל מאוד עבור כל עסק, ובמיוחד עסקים קטנים. אין דרך יעילה מזו לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם, להכיר להם את המוצרים החדשים שלכם ולהזכיר להם את השירות המעולה שהם מקבלים מכם. אבל שיווק באמצעות אימיילים זו אומנות שצריך להתנסות בה בעדינות. במאמר כאן מספר כללים להתנהלות נכונה כאשר משווקים באמצעות הדואר האלקטרוני.
רימרקטינג - או, על היתרונות של הדה ז'וו
פעמים רבות אנחנו מקבלים מודעות פרסומת שמציגות בדיוק את אותם המוצרים בהם יצא לנו לצפות בעבר. המודעות הללו נראות כאילו הן רודפות אחרינו מאתר לאתר. זה לא במקרה. קוראים לזה רימרקטינג וזוהי אחת משיטות השיווק הממירות ביותר ברשת. כאן במאמר כמה מילים אודות התופעה ואיך הדברים עובדים.
פייסבוק
כללים לשיווק העסק הקטן בפייסבוק – עשה זאת בעצמך
אם אתם עסק קטן שרוצה לקדם את עצמו בפייסבוק ולא יודעים איפה להתחיל - המאמר כאן בשבילכם. במאמר אנו מציגים את הכללים הבסיסיים להתחיל ולשווק את העסק שלכם בפייסבוק.
דף עסק בפייסבוק לעסק הקטן – דברים שחשוב להקפיד עליהם
מאמר זה נותן טיפים חשובים לעסק הקטן שרוצה להתחיל ולעשות את הצעדיים השיווקיים הראשונים שלו בפייסבוק.
הפוסט השיווקי בפייסבוק לעסק קטן – עשה ואל תעשה
במאמר זה נסקור וניתן עצות עשה ואל תעשה בפרסום פוסט שיווקי לעסק קטן בפייסבוק.
מה הסיפור של הסטורי הזה? מה זה פייסבוק סטורי (Facebook Story) ואיך עסק קטן יכול לעשות בו שימוש שיווקי?
הסטורי של פייסבוק היא תכונה מעניינת שעדיין לא התחילה לגרד את הפוטנציאל השיווקי הטמון בה. המאמר כאן מפנה את תשומת הלב לכך ומדבר על ההזדמנות הנדירה של עסקים קטנים לנצל את העובדה הזו כדי לבלוט בשטח ולייצר עבורם שיווק חכם שאיננו ממומן.
אתר בית לעסק קטן
קידום אתרים (SEO) - מה לא לעשות כאשר מנסים לקדם אתר במנועי חיפוש
לבעלי עסקים קטנים יש אפשרויות לא מעטות לקדם את האתר שלהם בעצמם. כולם יודעים שצריך קישורים חיצוניים לאתר, יודעים שכדאי להוסיף תכנים רלוונטיים ויודעים שצריך להכניס מילות מפתח במקומות אסטרטגיים באתר. אולם חשוב לדעת שכל הדברים הללו ניתנים לניצול באופן שמנועי החיפוש מחשיבים כלא לגיטימי. כך יוצא שעבודה שמושקעת לא רק שאיננה מקדמת את האתר אלא עלולה לפגוע בדירוג שלו. במאמר כאן נדבר על חלק מהדברים שכדאי להיזהר בהם או להימנע מהם בכלל.
בניית אתר בית לעסק קטן – אמת או חובה? האם בעידן של מדיה חברתית יש עוד צורך באתר בית לעסק קטן
הקמת אתר בית לעסק, במיוחד לעסק קטן, במיוחד לעסק קטן בתחילת דרכו – זה כאב ראש לא קטן. זה מכריח את בעל העסק לפנות לכך לא מעט זמן ופעמים רבות זה גם כרוך בהוצאת ממון שלא תמיד מצוי בכיס באותו הרגע. מעל הכול – השיווק ברשתות החברתיות עושה את העבודה. הלקוחות מגיעים והעומס גובר. פעמים רבות אנחנו שומעים מהעסקים הקטנים תהיות באשר לנחיצות של אתר בית משל עצמם. במאמר כאן אנחנו מסבירים מדוע, לדעתנו, אתר בית לעסק הקטן הוא דבר חיוני ויש להתפנות אליו במוקדם ולא במאוחר.
אתר בית לעסק קטן – הפרטים הוויזואליים שעושים את ההבדל ויהפכו את האתר שלכם למקצועי ובונה אמון אצל הלקוחות
הגולשים היום מצפים מאתר בית של עסק הקטן לעמוד בכל הסטנדרטים שהאתרים הגדולים הציבו. חלק גדול מהתחושה הכללית באתר נבנה מאלמנטים ויזואליים שהמבקרים באתר כלל לא מתייחסים אליהם ולוקחים אותם כמובן מאליו. אבל הגולשים בהחלט מבחינים בחסרונם או כאשר הם מופיעים בצורה לא מקצועית. המאמר כאן מפרט חלק גדול מאותם אלמנטים. אנחנו ממליצים לכל בעל אתר לעסק קטן לבדוק ולוודא שהדברים אצלו באתר מופיעים כפי שנדרש.
Wix vs. WordPress
אם אתם עסק קטן והחלטתם שאתם רוצים להקים אתר בית כנראה שבמוקדם, יותר מאשר במאוחר, תשמעו על וויקס (Wix), על וורדפרס (WordPress) וגם על היריבות בין השתיים. Wix ו-WordPress הן שתי פלטפורמות מרכזיות שמאפשרות בנייה של אתר בית בקלות ובמהירות. ההכרעה בין השתיים, מסתבר, כלל לא פשוטה. אתם תשמעו דעות לכאן ולכאן ותיתקלו בהרבה מידע מבלבל לפעמים אפילו סותר. זה לא במקרה. במאמר כאן אנחנו מנסים לעשות סדר בדברים ומתייחסים למספר נקודות שחשוב לחקור ולהבין לפני שמקבלים החלטה.
מסחר אלקטרוני לעסק הקטן - מה זה ווקומרס (WooCommerce)?
עסק קטן שרוצה לצאת לדרך עם אתר לפעילות מסחר אלקטרוני עומד לקבל המלצות חמות לבסס את מערכת האתר על תוסף וורדפרס פופולארי שידוע בשם ווקומרס. המאמר כאן מספק תיאור של מערכת ווקומרס במשקפיים של עסק קטן ומדגיש את יתרונותיה המרובים לצד חסרונותיה.
שופיפיי (Shopify) – מאמר היכרות עם אחת האפשרויות הקלות והמומלצות להקמת חנות מקוונת ברשת
שופיפיי (Shopify) היא הפלטפורמה הפופולארית ביותר ברשת להקמה של חנות מקוונת. יש לכך סיבות רבות ומגוונות. כאן מאמר היכרות עם שופיפיי שמיועד לעסקים קטנים שמעוניינים להקים לעצמם חנות מקוונת ברשת. בנוסף ניתן ללמוד על היבטים ושיקולים שונים בבחירה של התשתית הטכנולוגית להפעלת חנות ברשת.
כיכר שוק (Marketplace)
מהם אתרי המרקטפלייס (Marketplace) ומדוע אנחנו שומעים עליהם יותר ויותר לאחרונה
מאמר שמתאר את הסיבות המרכזיות לצמיחתם והצלחתם של אתרי המרקטפלייס בעשור האחרון.
מדיה חברתית
איך להפוך למנהל מדיה חברתית
ניהול מדיה חברתית הפך להיות למשרה חמה אצל רבות מהחברות בארץ. החברות הגדולות כבר מזמן הבינו את הפוטנציאל של המדיה החברתית והן שם מזמן. כעת גם החברות הבינוניות והקטנות רוצות להיכנס ולהשתתף. אבל משרת מנהל מדיה חברתית היא עדיין אניגמה. במאמר זה נדבר על מה זה מנהל מדיה חברתית וקצת איך להתחיל ולהכשיר את עצמך לתפקיד.
שיווק דיגיטלי לעסק הקטן בלינקדאין (LinkedIn) - יש חיה כזאת?
עסקים קטנים רבים מרגישים שהמקום הנכון והטבעי עבורם לפרסום הוא פייסבוק-גוגל. הרשת החברתית לינקדאין נשמעת לרבים מהם כמו פלטפורמה מקצועית שמתאימה יותר לחברות גדולות. האמונה הזאת בטעות יסודה. המאמר כאן עשוי לגרום לעסקים קטנים להקדיש מחשבה מחודשת למערך השיווק הדיגיטלי שלהם.
סנאפצ'ט? מה לעסק הקטן שלי ולרשת חברתית של ילדים שטופי הורמונים?
סנאפצ'ט היא הרבה יותר מרשת חברתית של מתבגרים ששולחים אחד לשני תמונות מביכות. סנאפצ'ט היא תופעה באינטרנט והרשת החברתית הצומחת ביותר (באחוזים) בשנים האחרונות. סנאפצ'ט לא נראית ומתנהגת כמו שאנחנו מצפים מרשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, אינסטגרם ואחרות. זו רק אחת הסיבות לכך שעסקים בכלל ועסקים קטנים בפרט לא רואים בסנאפצ'ט יעד אטרקטיבי לפרסום. אבל סנאפצ'ט משתנה ומתבגרת והקיום שלה מותנה ביכולת שלה לייצר הכנסות מפרסום לכן היא מקדמת בברכה את אלו שכן מוכנים להתנסות בשיווק בה. עבור עסקים קטנים זהו בדיוק הזמן לבוא ולבחון מחדש מהי סנאפצ'ט ולראות האם יש דרך לנצל את התרדמת הזמנית של המפרסמים האחרים ולעלות על הגל לפני שהוא תופס מומנטום. במאמר כאן היכרות עם סנאפצ'ט שכל עסק קטן שעושה שיווק דיגיטלי חייב לעצמו.
פינטרסט לעסקים קטנים – היכרות עם רשת חברתית ויזואלית וצעירה
פינטרסט (Pinterest) היא רשת חברתית שפונה בעיקר לקהל נשי וצעיר. פינטרסט החלה לאפשר פרסום בתשלום רק לפני כשנתיים מה שאומר שעדיין לא מתקיים בה פרסום מאסיבי, במיוחד לא לקהל ישראלי. עסק קטן שיפרסם בה יזכה לחשיפה משמעותית יותר מאשר אם יפרסם ברשתות החברתיות רוויות פרסום דוגמת פייסבוק. המאמר כאן מאפשר היכרות ראשונית עם הרשת החברתית פינטרסט.
כתיבת תוכן
איך להתחיל קריירת כתיבת תוכן ברשת
נהנים מכתיבה? בואו לעשות מזה קריירה. ככל שהפרסום עובר יותר לדיגיטל ולעולם הווירטואלי כך יש יותר ויותר צורך בכותבי תוכן מקצועיים. התחרות עזה אבל ההצלחה משתלמת. אם אתם אוהבים לכתוב זאת ההזדמנות שלכם להשתלב בעולם ההיי-טק.
על החשיבות בבחירת כותבי תוכן מקצועיים לעסק הקטן
לעסק קטן שנדרש לשירותי תוכן פעמים רבות אין את הייעוץ השיווקי המקצועי שיבהיר לו את חשיבותם הקריטית של איכות התכנים כדי להשיג את מטרותיו ואת הצורך בבחירה בכותבי תוכן מקצועיים. במאמר זה נעלה מספר נקודות הממחישות מדוע כדאי ומשתלם לבחור דווקא בכותבי תכנים מקצועיים שעלותם בדרך כלל גבוהה יותר.
מה זה מיקרו-קופי? למי זה חשוב? ולמה?
עסק קטן שמתעתד להקים אתר סביר להניח שישמע פעם ראשונה בחייו את הביטוי “מיקרו-קופי”. מאמר זה מלמד מה משמעות הביטוי ומסביר למה מיקרו-קופי זה דבר חשוב לכל אתר ובמיוחד לאתר של עסק קטן.
ווידאו שיווקי
סוגים שונים של ווידאו שיווקי לעסק הקטן
את רוב סרטוני הווידאו השיווקי, במיוחד אלו שבהם עושים שימוש עסקים קטנים, ניתן לחלק למספר סוגים. במאמר זה נסקור את סוגי הווידאו השיווקי השימושיים ביותר עבור העסקים הקטנים.
נקודות חשובות שעל העסק הקטן לקחת בחשבון לפני בחירת חברת הפקת ווידאו שיווקי
עסק קטן שרוצה לפתח סרטון ווידאו שיווקי ניצב בפני החלטה לא פשוטה. כיצד לבחור את חברת ההפקה הטובה ביותר עבורו. במאמר זה ריכזנו מספר נקודות שיעזרו לעסק הקטן לקבל החלטה.
הנחיות לסרטון ווידאו שיווקי יעיל
עסק קטן או בינוני שמתכנן לפעול בתחום הווידאו השיווקי מוזמן לקרוא במאמר מספר נקודות חשובות שיעזרו לו לתכנן את הסרטון כך שיהיה אפקטיבי ויעיל.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
אנחנו גם שונאים ספאם. לא נשלח יותר מאימייל אחד בשבוע.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמובילה את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!