המרקטפלייס הישראלי לשיווק ברשת
כל המומחים להקמת אתרים, מדיה חברתית, קידום אתרים ותוכן
איך לבחור כותבים פרילאנסרים לצורך כתיבת מאמרים לקידום אתר בית לעסק קטן?
בחרתם כותב תוכן פרילאנסר לכתיבת מאמרי קידום לאתר העסק שלכם? מספר כללי אצבע לבחינה של איכות המאמרים.
כאשר עסק רוצה להגביר את הנוכחות שלו במנועי החיפוש הדרך הבטוחה ביותר לעשות זאת היא לפתח ולכתוב מאמרים טקסטואליים. לשם כתיבת מאמרים איכותיים בתי העסק נדרשים, בדרך כלל, לפנות לכותבים מקצועיים. אולם, כידוע, מאמר אחד או שניים לא יספיקו לשנות באופן מהותי את מיקומי האתר בתוצאות מנועי חיפוש. לכן בעל האתר יידרש לסדרה של מאמרים והעלויות מתחילות להאמיר ולהכביד. במיוחד לעסקים קטנים שבדרך כלל אינם משופעים בממון. סדרה של עשרה מאמרים לא גדולים שעלות כל אחד מהם יכולה לנוע בין מאות רבות של שקלים וצפונה יכולה להסתכם בסכום משמעותי.
כאשר בעלי עסקים קטנים מחפשים כותבי תוכן לאתר שלהם הם מקבלים פניות רבות מכותבים רבים ומגלים שטווח המחירים בשוק רחב מאוד. חסמי הכניסה לתחום כתיבת התוכן הם נמוכים עד לא קיימים. כך נוצר מצב שמצד אחד יקבל העסק הקטן הצעות מחיר לא זולות מכותבים מקצועיים ומהצד השני הוא יקבל הצעות מחיר זולות עד גיחוך מסטודנטים שעבורם הכתיבה היא סוג של חלטורה כדי לשרוד את הסמסטר הקרוב.
המציאות בתחום מורכבת יותר. אמנם המחיר יכול להוות אינדיקציה לניסיון ולמקצועיות של הכותב. אבל התחרות בשוק מביאה לכך שהמחיר איננו האינדיקציה היחידה. יכולות להיות סיבות רבות לכך שהמחיר הוא זול בהשוואה להצעות מחיר אחרות. יכול להיות שהעסק קיבל הצעת מחיר נמוכה מכיוון שהכותב מבין את השוק ויודע כמה התחרות עזה. אבל גם יכול להיות שהכותב הוא מקצוען לעילא אבל מציע מחיר נמוך מכיוון שהוא מתמצא היטב בתחום המדובר ויודע שיהיה קל עבורו להפיק את הטקסטים הנדרשים מבלי להקדיש זמן ניכר ללימוד וחקר הנושא.
במאמר כאן ננסה לתת לעסק קטן שמבקש למצוא את הכותב המתאים עבורו כמה כללי אצבע כיצד לבחון את המקצועיות והיכולת של הכותבים אותם הוא בוחן לפרויקט.
אפיון קהל היעד
גם בכתיבה של מאמר לקידום אתר יש לחשוב, קודם כל, על הקוראים הרצויים של אותו מאמר או במילים אחרות – קהל היעד. בעל עסק שרוצה לקדם את האתר שלו צריך להקדיש מחשבה מעמיקה לדמותם של הקוראים שהוא היה רוצה לראות מבקרים באותו מאמר. כל הפרטים הידועים יכולים להיות רלוונטיים, לדוג' מגדר, גיל, מקצוע, מצב משפחתי, מיקום בארץ ועוד.
הגדרה מדויקת של קהל היעד יכולה להשפיע רבות על המאמר, על השפה הנקוטה בו, על הטון שלו, על גבולות ההומור המותרים בו ועוד. אפיינו בדיוק רב ככל הניתן את הקוראים הרצויים מבחינתכם ווודאו עם הכותבים הפרילאנסרים שהם מבינים היטב לאיזה קהל הם כותבים.
לסיכום: בחנו וראו האם הטקסט הסופי פונה לקהל היעד שהתכוונתם. הכותבים אמנם יודעים לכתוב, אבל אתם המומחים. אם הטקסטים אמורים לפנות לקהל בגיל הפנסיה והמאמר עושה שימוש בסלנג של ערוץ הילדים – אתם תבינו שהכותבים "לא פגעו".
מטרות המאמר
חשוב שתגדירו לעצמכם מה הייתם רוצים או שמחים להשיג מהמאמר. במילים אחרות – להגדיר מטרות. מטרה לגיטימית יכולה להיות היכרות עם המותג, עם השירותים שלו, עם האנשים שבעסק וכדומה. מטרה אחרת יכולה להיות איסוף לידים, ז"א מאמר שמטרתו לגרום לקוראיו להשאיר את פרטי הקשר שלהם. מטרה אפשרית יכולה להיות להביא את הקורא לרכוש מוצר כזה או אחר בעקבות קריאת המאמר או כחלק מתהליך שהמאמר הוא מרכיב בו וכדומה. כותב טוב ידע להתחשב במטרות הללו ולהתאים את הנימה והטון למטרה הרצויה.
לסיכום: בחנו את הטקסט ושאלו את עצמכם האם אתם בעצמכם הייתם משתכנעים מהטקסט וממלאים אחר המטרות אותן רציתם להשיג. אם התחושה שלכם שלילית אולי יש מקום לשיפור.
יעילות של מאמר
בדרך כלל בעלי עסק שאינם מתמצאים בתחום השיווק הדיגיטלי יבואו למקדם אתרים ויאמרו לו שהם "רוצים לקדם את האתר במנועי החיפוש" ובראשם גוגל. אבל מבחינה מקצועית אין דבר כזה "סתם" לקדם את האתר במנועי החיפוש. תמיד מדובר על קידום של דף בתוצאות החיפוש בהתייחס לביטויים ומילות מפתח מסוימות.
ישנם מקצועני שיווק מקוון שההתמחות שלהם היא למצוא את הביטויים שיהיה הכי קל לקדם ועדיין יצליחו להביא את קהל היעד הרצוי וישיגו את התוצאות הרצויות. כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו יעשה את המחקר הזה כבר בשלבי ההכנה הראשוניים. השירות הזה כרוך, כמובן, בתשלום. אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים לעשות עבודה "נאיבית" להגיע לרשימה של ביטויי חיפוש מעולים שיכולים להביא תנועה איכותית לאתר שלכם. מה שאתם צריכים לעשות הוא להקדיש כמה שעות על המחשב ולהתחיל לנסות לראות אילו תוצאות מעלה מנוע החיפוש עבור ביטויים שונים, ללמוד את אותם האתרים ולנסות להגיע לביטויי חיפוש שונים במעט שעליהם התחרות עשויה להיות פחותה.
בסופו של דבר את אותם ביטויי חיפוש שנבחרו אתם מוזמנים להעביר לכותבי המאמרים שישלבו אותם בתוך מאמרים בעלי ערך. אתם אמורים לבחון את עצמכם לאורך זמן ולראות האם מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש השתפר בעקבות אותם מאמרים ובכמה.
לסיכום: את יעילות המאמר לא תוכלו לבדוק באופן מידי אלא לאורך זמן, מספר חודשים לכל הפחות. מומלץ מאוד לשים תזכורות קבועות ולראות אם המאמר מתקדם עבור ביטויי החיפוש שנבחרו.
קריאות וערך של מאמר
יש הבדל בין כתיבה של מאמר שכל תכליתו היא שגוגל ישים לב לאתר עצמו, לבין כתיבת מאמר שיעניק ערך למבקרים באתר. (אנחנו מדברים על גוגל, אבל הכול רלוונטי למנועי החיפוש האחרים). מההבדל המהותי הזה התחילו כל משחקי החתול והעכבר בין כותבי המאמרים לבין גוגל. בשנים עברו באמת אפשר היה לכתוב מאמרים בצורה טכנית כך שהם יצופו גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. כך נולדה מומחיות כתיבה שהתאימה את הטקסטים לפרמטרים שונים שזכו לניקוד גבוה אצל גוגל. אולם הדברים השתנו דרמטית בשנים האחרונות. גוגל הצהירה מאז ומעולם שהיא מעוניינת לתת לגולשים שלה את המידע הרלוונטי ביותר לצרכים שלהם. בשנים האחרונות גוגל בהחלט מצליחה להבין היטב מי הם המאמרים שנועדו לעיניים של גולשים ומי הם המאמרים שנועדו לצרכים של קידום האתר.
תכל'ס, זה לא כל כך קשה לגוגל להבין את זה. דמיינו את עצמכם נותנים ספר קריאה לילד ואז יושבים לידו להתרשם מהאופן שבו הוא קורא אותו. מן הסתם תלמדו הרבה מהאופן שבו הילד מתנהג עם הטקסט ומהמחוות האנושיות הטבעיות, כגון דפדוף בטקסט, התמקדות בפסקאות מסוימות, חזרה קדימה ואחורה בטקסט ועוד. גוגל פועל בצורה שאיננה שונה בהרבה. המערכות של גוגל אוספות סטטיסטיקה עצומה על הגולש ועל ההתנהגות שלו כמעט בכל דף אינטרנט אליו הוא מגיע. גוגל תרשום לעצמה פרטים כמו: כמה זמן הגולש הקדיש למאמר? האם הוא קרא אותו בעיון או שהוא רק גלל אותו בזריזות? כמה אחוזים מתוך המאמר הגולש קרא? האם הוא הלך קדימה ואז חזר לאחור לקרוא שוב חלקים קודמים? האם הוא לחץ על קישורים מתוך המאמר? האם הוא חזר למאמר פעמים נוספות באופן יזום לאחר שהוא כבר ביקר בו? ועוד. זאת הסיבה שכיום, הרבה יותר מבעבר, קשה "לסבן" את גוגל ולספק באתר תכנים שישביעו את רצון המכונה אבל יהיו שווים כקליפת השום עבור הקוראים האנושיים. לכן, ההמלצה היום, הן מצד גוגל והן מצד מקדמי אתרים, היא לכתוב תכנים בעליי ערך. במציאת נקודת האיזון בין הרצון של כותב מאמרי הקידום "לרצות" את גוגל ולשתול מילות מפתח במקומות שונים לפי כללים מקובלים לבין הרצון לספק ערך לקורא – עיקר הכובד נוטה היום לכיוון הערך על חשבון הבנייה הטכנית.
האבינג סייד דאת', צריך לדעת שהמערכות של גוגל עדיין מתחשבות רבות גם בסטטיסטיקה יבשה. כותבי תכנים מקצועיים בהחלט יודעים דבר או שניים על האופן שבו גוגל מנתחת את הטקסטים שהם מפיקים ויודעים להוציא מזה את המירב כדי לקבל ייתרון על פני טקסטים מתחרים. בסופו של דבר, בתחרות על הנראות בתוצאות החיפוש המקום דל והתחרות עזה. לכן, ניצול של ידע מקצועי יכול להיות ההבדל בין הופעה בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון או השני לבין הופעה בעמוד התוצאות השישי ואין צורך להכביר במילים על משמעות הדברים.
לסיכום: בדקו את התוצרים שקיבלתם. קראו אותם בעיניים של הלקוחות שלכם. אם לדעתכם הם קריאים בצורה טובה וגם מספקים ערך – קיבלתם תמורה לכספכם. אל תתביישו להחזיר את המאמר לכותב ולבקש ממנו לערוך אותו בצורה קריאה יותר. אל תתפתו למאמרים "חורקים" עם חזרה גבוהה מידי של מילות מפתח באופן לא הרמוני. בשלב הראשון המאמר אולי יתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל. אבל בהמשך הוא ידרדר במדרון תלול.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
אנחנו גם שונאים ספאם. לא נשלח יותר מאימייל אחד בשבוע.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמובילה את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
כותבים מקצועיים במאגר קארדו...
קידום פלוס
WRITE SEO
טוחן תוכן - כתיבת תוכן שיווקי, אינפורמטיבי וקריאטיבי
אלפא אינטרנט
צריכים תכנים איכותיים שבאמת יקדמו את האתר שלכם?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>