המרקטפלייס הישראלי לשיווק ברשת
כל המומחים להקמת אתרים, מדיה חברתית, קידום אתרים ותוכן
אתר בית באינטרנט לעסק קטן – בואו נמקד מטרות
כל בעליי עסק יגידו שהם היו שמחים אם האתר שלהם יהיה טוב יותר. אבל לאמירה שכזאת אין ממש משמעות אם לא מגדירים בדיוק באיזה אופן הוא יהיה טוב יותר. אם אין הגדרה של מטרות ואם אין ניסיון לכמת את אותן המטרות הניסיון לשפר את האתר יהיה חסרת מיקוד ובסבירות גבוהה לא ישביע את רצון בעליי העסק. הגדרת המטרות צריכה להיות המשימה הראשונה של כל עסק שמתכנן לשווק בדיגיטל ובמיוחד עסקים קטנים שהרבה פעמים חסרים את הניסיון בפעילות שכזו. תהליך הגדרת המטרות יתברר לכל עסק מתחיל כמשימה לא פשוטה אבל מאוד מתגמלת. על המטרות להיות ברות השגה, קצובות בזמן וכאלו שניתנות לכימות ומדידה.
הדברים מתחדדים כאשר באים להקים אתר מהתחלה. בלי להגדיר בדיוק את המטרות קשה מאוד לאנשי המקצוע להתמקד ולפעול להשגה של שיפור בביצועים העסקיים שבעליי העסק שואפים אליהם. לעסקים קטנים רבים שאין ניסיון או הבנה טובה מספיק בשיווק במדיה הדיגיטלית. פעמים רבות לעסקים קטנים אין כלל את הכלים להבין מה עשויות להיות המטרות של הפעילות שהם רוצים לממש.
במאמר כאן נציג מטרות אפשריות שניתן להשיג באמצעות אתר העסק ברשת.
מכירות
מטרת העל של כל עסק היא, בסופו של דבר, להרוויח מהמוצר או מהשירות אותו העסק מספק. מטרה ראויה לכל אתר אינטרנט תהיה להביא להגדלה של המכירות. להחלטה להתמקד במטרה זו ישנן משמעויות רבות. בדרך כלל האתר יקבל אופי אגרסיבי יותר שינסה לדחוף את מבקריו לרכוש את המוצר או השרות. אנחנו חושבים שישנם עסקים מעטים שצריכים להתמקד במטרה הזו. בדרך כלל אלו עסקים שבהם המכירה או השירות המסופק על ידיי העסק הם חד פעמיים וכאלה שהם סוג של "עכשיו או לעולם לא" - זאת אומרת או שהמבקר באתר ביצע רכישה או שהוא כבר לא יבצע אותה לעולם. לרוב רובם של העסקים עדיף לא להתמקד במטרה זו אלא לפתח אתר שיוצר קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים ומפתח איתם תהליך של בניית מערכת יחסים שתוביל לרכישות עתידיות ובשאיפה קניות חוזרות ונשנות.
אתר תדמיתי
אחת המטרות האפשריות היא בניית אתר תדמיתי שהוא סוג של כרטיס ביקור. רצוי שהאתר לא יהיה סטאטי אלא יתעדכן מפעם לפעם בהתאם לאופי העסק. הקמת אתר מבלי לעדכנו מעת לעת זהו ניצול מזערי של יכולות המדיום. האפקטיביות של האתר הסטאטי ככלי לשיפור ביצועי העסק ירודה בהרבה לעומת אתרים שמתעדכנים באופן סדיר. ניקח לדוגמה שני אתרים של עורכי דין. האחד הוקם בהשקעה גדולה בנראות ובתוכן והוא אכן מרשים ממבט ראשון, אך הוא לא מתעדכן כלל. השני נראה פחות טוב ויזואלית אך אותה חברת עורכי דין טורחת לעדכן אותו באופן תדיר בהישגים המשפטיים ובהצלחות שלהם עבור לקוחותיהם. איזה אתר יהיה אפקטיבי יותר מבחינה תדמיתית? כמעט ואין ספק שהאתר הדינאמי ישאיר תחושה חזקה יותר על המבקרים. אתר תדמיתי צריך לספק את כל האינפורמציה שאפשר לצפות שמבקר יחפש ועליו לשדר את השפה והמסרים שהמבקרים צפויים לחפש. זה לא פשוט להקים אתר תדמיתי ויש מעצבים גראפים ובוני אתרים שמתמחים באפיון העסק ובניית האתר שמשדר את המסרים המדויקים.
יצירת קהילה
קהילה חיה ותוססת היא הגביע הקדוש של השיווק המקוון. המשמעות של אנשים שמרגישים שייכים ומחוברים סביב אותו תחום עניין משתלמת מאין סוף בחינות, החל מתדמית העסק וכלה במכירות. למעשה אנשים "זרים" עושים עבורכם עבודה שיווקית יקרה מפז בהתלהבות שמתורגמת ליעילות. למרות שתחום הקהילות נשמע מתאים יותר לעולם הרשתות החברתיות יש לא מעט עסקים שלא מתלהבים להיות שבויים בתוך הטכנולוגיה של פייסבוק, לינקדאין ודומותיהן. אתר אינטרנט יכול לשים לעצמו למטרה ליצור קהילה סביב התחום או המותג עצמו ולספק את הפלטפורמה הטכנולוגית הנדרשת לכך. זה בהחלט יכול להיות לא פשוט לייצר קהילה סביב אתר בלי המעטפת הטכנית והשיווקית של הרשת החברתית אבל אם אתר מצליח לקיים קהילה שבאה וחוזרת שוב ושוב אל האתר בשביל האינטראקציה החברתית אותו העסק צפוי לראות נסיקה עצומה בתוצאות העסקיות שלו.
שירות לקוחות
עם השתכללות טכנולוגיית הבוטים האוטומטיים בשנים האחרונות הולכת וצוברת תאוצה מגמה של סיפוק שירות לקוחות באמצעות האתר. לענות על בעיות נפוצות באמצעות בוטים זה גם יעיל וגם משדר דינאמיות וקידמה טכנולוגית. מעבר לזה לעסקים קטנים רבים נוח לענות על שאלות ופניות מלקוחות באמצעות פורומים או אימיילים דבר שמאפשר להם לחזור ללקוחות שלהם בשעות שאינן שעות העבודה המקובלות.
גיוס עובדים
עסקים קטנים רבים משתמשים באתר האינטרנט שלהם גם ככלי יעיל לגיוס עובדים. מעבר לעובדה שהם מפרסמים אודות המשרות המבוקשות אצלם הם יכולים לאסוף נתונים מקדימים על פונים באמצעות מילוי שאלונים ותקשורת מקוונת שמקדימה את תהליכי הריאיון והופכת את תהליך הגיוס ליעיל ואפקטיבי יותר. אם אתם עסק שמסתמך על תחלופה גבוהה של עובדים, למשל מסעדה שכונתית שיש בה תחלופה גבוהה של עובדים ומלצרים, בניית אתר שפונה גם לקהל העובדים הפוטנציאליים שלכם יכול להקל עליכם במציאת עובדים מתאימים באופן סדיר.
צבירת כתובות דוא"ל לשיווק באימייל
שיווק באמצעות האימייל עשה קאמבק חזק בשנים האחרונות. אין דרך טובה יותר להחזיר את הלקוחות שלכם לאתר שלכם מאשר לשלוח להם אימייל עם ערך. למותר לציין שגם בלי חוק הספאם עדיף לקבל את רשותו של הלקוח הפוטנציאלי להיות מנוי ברשימת התפוצה שלכם. זאת כבר משימה מאוד לא קלה. משתמשים היום מאוד זהירים בחלוקה של כתובת האימייל שלהם. אתר שמוכוון למטרה הזו יכול לעשות עבודה טובה בהרבה מאשר פעילות ברשתות החברתיות. האפשרויות מגוונות מאוד. החל מכפתורי קריאה לפעולה במאמרים, חלונות קופצים (popups) בכל המקומות הנכונים, שאלונים וחידונים, כלים שונים שנותנים ערך למשתמש (לדוגמה, מחשבוני קלוריות באתרי תזונה), דפי נחיתה ועוד. כל המקומות הללו הם הזדמנויות פז לאסוף כתובות דואר אלקטרוני של משתמשים שמעוניינים לשמוע מכם שוב בתיבת הדוא"ל שלהם.
איסוף לידים
איסוף לידים דומה במהותו לבניה של רשימת תפוצה אבל בדרך כלל קשה עוד יותר מכיוון שיש כאן סוג של אמירה מצד המשתמש כי הוא זקוק לדבר מה שהעסק שלכם יכול לספק לו, אם זה מוצר, שירות, אינפורמציה או כל דבר אחר שעשוי להוביל להבשלה של מכירה. בליד מתקיים פוטנציאל למימוש עסקה כספית ומדובר במחסום פסיכולוגי מסוג אחר, בדרך כלל כזה שקשה יותר לפירוק. לכן, קל יותר לאסוף לידים כאשר המשתמש כבר הגיע לאתר שבו אפשר לבנות אצלו אמון בעסק. בניגוד, למשל, למדיה חברתית. אתר שמטרתו לאסוף לידים צריך להיבנות בצורה מאוד מסוימת, כזו שתעניק לגולשים המבקרים באתר תחושה של אמינות ותנטע בהם את התחושה שמדובר בעסק יציב ובטוח.
לסיכום
אם אתם בעליי עסק קטן שמתלבט איזה אתר בית להקים לעצמו ( אנחנו חושבים שאתר בית זהו דבר מתחייב לכל בית עסק ) סביר להניח שחלק גדול מהמטרות שהוצגו כאן נראות לכם ראויות וחשובות, אולי אפילו הכרחיות. לכם אנחנו רוצים לומר, למרות הדחף הפנימי לפעול בכל הכוח ולירות לכל הכיוונים, אנחנו ממליצים לבחור מטרה אחת, מקסימום שתיים ועליהן ללכת בכל הכוח. גם אם אתם עסק קטן ונאבק ונדמה לכם שאין לכם את הפריווילגיה להתפקס על מטרות בודדות עדיין יהיה מקצועי יותר ויעיל בהרבה להתמקד במטרה אחת או שתיים בלבד לפני שממשיכים לשכלל את האתר ולהתאים אותו למטרות נוספות. בכל מקרה אנחנו ממליצים לכם להיעזר באנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם להבין מה חשוב יותר ומה חשוב פחות בהתאמה לצרכים ולאופי של העסק שלכם. אותם אנשי מקצוע גם יכוונו אתכם כיצד להשיג את המטרות שלכם.
אתם מוזמנים לקרוא מאמר נוסף שמדבר על המטרות שאפשר לצפות מדף עסקי בפייסבוק
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
אנחנו גם שונאים ספאם. לא נשלח יותר מאימייל אחד בשבוע.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמובילה את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מקצועני פיתוח אתרים במאגר קארדו...
פיקסל מאניה
עסקי מילים- מלים שמצליחות לגעת
ADwebe - פרסום בגוגל וקידום לעסקים
BLanko Interactive
רוצים לבנות אתר בית לעסק הקטן שלכם? רוצים לעדכן אתר קיים?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפתחי אתרים בוורדפרס, Wix ובפלטפורמות אחרות בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על העסק שלכם. מפתחי האתרים שרשומים אצלנו יקבלו את הפניה שלכם ויחזרו אליכם עם פרטים אודות הפתרונות שהם מציעים והצעות מחיר. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות שלהם, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>