המרקטפלייס הישראלי לשיווק ברשת
כל המומחים להקמת אתרים, מדיה חברתית, קידום אתרים ותוכן
כיצד לבחור פרילאנסר לקידום אתרים?
דברים שעסק קטן צריך לדעת לפני שהוא בוחר מקדם אתרים פרילאנסר לקידום אתר הבית
עסקים קטנים הרבה פעמים נמצאים על התפר שבין פרילאנסרים לבין חברה מסודרת. משום כך עסק קטן יכול להזדהות גם עם הפרילאנסר שמספק לעסק שלהם שירותים שונים וגם עם חברות מסודרות שיבצעו את אותה המשימה. התחום של שיווק דיגיטלי רווי בפרילאנסרים ובדרך כלל המחיר שלהם נמוך יותר מהמחיר של חברות מסודרות. ההסברים למחירים הנמוכים יותר נובעים משתי סיבות עיקריות. הראשונה, עלויות שנחסכות מהפרילאנסר כגון שכירת משרדים, העסקת עובדים וכד'. השנייה, התחרות העזה בשוק השיווק הדיגיטלי כמעט בכל תחום שהוא.
המחיר הזול יותר הוא סוג של חרב פיפיות. מצד אחד הוא עשוי לקרוץ לעסקים הקטנים שבדרך כלל יודעים היטב כמה קשה להרוויח כל שקל והתקציב שלהם מוגבל ולחוץ. מהצד השני, החשש של העסקים הקטנים "ליפול" עם פרילאנסר לא מקצועי שלא מספק את הסחורה הוא מרתיע ביותר.
במאמר כאן ננסה לעזור לכם העסקים הקטנים לקבל את ההחלטה האם ללכת עם מקדם אתרים פרילאנסר או לבחור סוכנות דיגיטל שפועלת בתחום קידום האתרים ולהרגיש בטוחים יותר.
על המקצועיות של מקדם אתרים פרילאנסר
מעסקים קטנים רבים שמענו שהם חוששים שמקדם אתרים פרילאנסר איננו "מקצועי מספיק" בכדי לעבוד בתור שכיר. אנחנו יכולים להבין את ההיגיון מאחורי המחשבה הזאת אבל בעידן של ימינו זה פשוט לא נכון.
ישנם מקדמי אתרים רבים שהם סופר מקצועיים ובוחרים להיות פרילאנסרים מתוך רצון לא להיות כבולים למשרד ולבוס שמחליט עבורם מה הם יבצעו ולפעמים גם איך. זוהי לחלוטין בחירה של אורח חיים. המשימות של קידום אתרים יכולות להתבצע מכל מקום בעולם עם לפטופ וחיבור לאינטרנט. לכן, ישנם מקדמיי אתרים רבים שלא רק בורחים מלהיות כבולים למשרד ולבוס אלא אפילו מלהיות כבולים למקום וכיום אנחנו עדים לתופעה שזכתה לשם "נוודים דיגיטליים". אנשים שהמקצוע שלהם מאפשר להם לעבוד מכל מקום בעולם. כך אפשר למצוא מקדמי אתרים שבמקום לשלם שכירות חודשית למשרדון מעופש בתל-אביב משלמים את רבע המחיר על חדר במלון סופר מפואר בתאילנד או הודו ופועלים משם באותה רמה של מקצועיות ועם אותו מוסר עבודה.
המלצות, המלצות, המלצות
למותר לציין שבהתקשרות עם פרילאנסר בתחום של קידום אתרים אתם מאוד מוגבלים ביכולת שלכם לבחון את הביצועים המקצועיים שלו או שלה. הדרך הטובה ביותר עבורכם לקבל התרשמות אובייקטיבית מהביצועים המקצועיים של מקדם האתרים הפרילאנסר היא לשמוע מאנשים שהוא קידם להם את האתר בעבר או לקוחות נוכחיים שלו.
אתם, כמובן, יכולים לבקש מהפרילאנסר רשימה של שניים או שלושה לקוחות שלו שימליצו עליו. מן הסתם, הוא ייתן לכם שניים או שלושה פרויקטים מוצלחים שלו ואתם צפויים לשמוע דברים אוהדים אודות אותו מקדם אתרים. אנחנו בהחלט ממליצים לדבר גם עם אותם לקוחות שהוא מפנה אתכם אליהם. להרים אליהם טלפון ולשמוע באופן ישיר מה הם יכולים לספר עליו, על היכולות שלו, על האישיות שלו ועל אופן העבודה אתו.
אבל אנחנו ממליצים לא להסתפק בכך. כנסו לאתר הבית של אותו מקדם אתרים ולקטו משם שמות של לקוחות עבר שלו. ללקוחות אלו אנחנו ממליצים לפנות במייל אישי, להציג את עצמכם ולבקש את חוות דעתם האובייקטיבית אודות מקדם האתרים. אנחנו לא ממליצים להתקשר אליהם אבל זה אפשרי לבקש את רשותם ואם היא ניתנה – לעשות כך.
ערכו לעצמכם מראש ובכתב מספר שאלות שמעניינות אתכם, לדוגמה: מה היו נוהלי העבודה עם הפרילאנסר? האם התקיימו פגישות קצובות? האם התקשורת הייתה רציפה? איך נפתרו הדברים במקרים של מחלוקות? ועוד כהנה וכהנה. למדו ממה שאנשים אומרים לכם, ועוד יותר למדו ממה שהם לא אומרים לכם. הדרך הטובה ביותר להימנע מהתקשרות עם מקדם אתרים פרילאנסר שאיננו מתאים לכם ולדרך שבה אתם בוחרים לעבוד היא לשמוע מאנשים שכבר חוו את הדברים איתו.
עשו שיעורי בית – למדו ככל הניתן את נושא קידום האתרים
אנחנו יודעים שאתם עסק קטן וזה אומר שאתם גם כך עסוקים עד מעל הראש באלף ואחד דברים. הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות עכשיו זה ללכת וללמוד מומחיות של שנים בנושא קידום אתרים. אבל אנחנו ממליצים בחום להקדיש זמן מסוים וללמוד מעט מהו קידום אתרים וכיצד הדברים מתבצעים בצורה כללית. קידום אתר הוא משימה שמערבת תהליכים רבים וכדאי להבין, לפחות באופן רעיוני, מה המטרה שלהם וכיצד הם מתבצעים.
להלן רשימה קצרה של תתי משימות אשר חלקן או רובן מעורבות, בדרך כלל, בתהליכים של קידום אתר:
  • מחקר מתחרים (ברמת הפעילות השיווקית בדיגיטל)
  • מחקר מילות מפתח
  • כתיבת מאמרי קידום אתר
  • בניית דפי נחיתה
  • בניית קישורים פנימיים וחיצוניים
  • אם אתם עסק שפועל באופן מקומי – פעולות שונות להופעה בתוצאות חיפוש לפי מיקום (למשל: גוגל לעסק שלי )
  • בחינות A/B למרכיבים שונים באתר
  • התאמה תצוגת האתר להצגה במכשירים ניידים (ריספונסיביות)
  • קיצור זמני טעינת דפים
  • הטמעה של מרכיבי HTML שונים כגון כותרות דף, כותרות תמונות, תיאור קישורים ועוד
  • הטמעה וניתוח של אנליטיקה
  • שימוש חכם בקידום ממומן להגברת נראות האתר בתוצאות אורגניות
  • חיבורים למדיה חברתית רלוונטית
  • בניית רשימות תפוצה והפעלת מערכות שיווק במייל
  • הטמעה של מנגנוני נגישות
מומלץ להכיר מה משמעות המשימות הללו לפני שנפגשים עם מומחי קידום אתרים. כך גם תהיו מסוגלים לתקשר עם מקדם האתרים בצורה יותר אינטליגנטית ואיכותית וגם תדעו יותר טוב למה לצפות ממנו.
מומחיות של מקדם אתרים
מקדמי אתרים פרילאנסרים יספרו לכם שקידום אתרים זה כמו ניהול. רוצים לומר, אם ניהלת חנות אופניים אתה יכול לנהל גם בית קפה. הדבר הזה לא לגמרי לא נכון. באמת חלק גדול מהעבודה הטכנית מתבצע באופן דומה לא משנה מהו אופי האתר המקודם. אבל האמת היא שבהחלט יש מקום למומחיות ספציפית של מקדם האתר בתחום אותו הוא מקדם. לדוגמה, אם מקדם האתרים קידם בעבר מספר מאמני כושר יש סיכוי טוב שיש לו הבנה טובה יותר לתחום התזונה והבריאות מאשר מקדם אתרים שקידם אתרים של סוכנויות ביטוח או רופאי שיניים. לכן, בהחלט יש מקום להתקשר עם מקדם אתרים שבאופן מוכח פעל בתחום המקצועי של העסק הקטן שאתם מפעילים. עם זאת, שימו לב, וודאו היטב עם מקדם האתרים שלא נוצר אצלו שום קונפליקט של ניגוד עניינים בין קידום האתר שלכם לבין לקוחות עבר או לקוחות נוכחיים שלו.
אז איך בוחרים את הפרילאנסרים המתאימים?
שאלת השאלות של עסק קטן שבדרך כלל לא מתמצא מבחינה טכנולוגית היא "איך אנחנו יכולים לדעת שאנחנו בוחרים את הפרילאנסר המקצועי והנכון ביותר עבורנו?"
לשם כך אנחנו מציעים לכם להיפגש עם מספר מקדמי אתרים, להתרשם מהם באופן כללי ואז להישאר עם שניים או שלושה פרילאנסרים שהכי נראים לכם ולבחון אותם אחד כנגד השני. ההשוואה בין פרילאנסרים לקידום אתר היא לא פשוטה. המלצתנו היא לתת לאותם המועמדים משימה אחת קטנה יחסית ולנסות ולהעריך את ההתאמה שלהם עבורכם לפי אותה המשימה.
משימה שכזאת יכולה להיות למשל – חקר ראשוני של מילות מפתח. זוהי משימה תחומה שעלותה לא גבוהה כך שתוכלו לשלם לשניים או שלשה מקדמיי אתרים במקביל. בין התוצרים שתקבלו תוכלו לערוך מיזוג ולהישאר עם רשימה מורחבת ששניים או שלושה אנשים נתנו עליה מחשבה מעמיקה. כך יוצא ששילמתם עבור תהליך הבחינה אבל השגתם שתי ציפורים באבן אחת. גם הצלחתם לבחור את מקדם האתרים שאתם רוצים לעבוד איתו (או איתה) וגם נשארתם עם תוצר איכותי ביד.
מהמשימה הזאת תוכלו לעמוד על פרטים רבים שיכולים להיות רלוונטיים עבורכם. למשל – 1. היצירתיות של מקדם האתרים, 2. האם הוא משתמש בכלי עבודה מקצועיים (שבדרך כלל עולים כסף), 3. האם למקדם האתרים יש חיבור עם תחום הפעילות המקצועי שלכם, 4. כיצד עובדת התקשורת ביניכם, עד כמה הם מצליחים להסביר לכם את הפעולות שהם מבצעים ואת החשיבות שלהם למאמץ הכללי, 5. הכימיה האישית ביניכם ועוד.
משימה נוספת להשוואה בין פרילאנסרים פוטנציאליים יכולה להיות כתיבת מסמך אסטרטגיה דיגיטלית. כאן העלות כבר גבוהה במעט ממסמך מילות המפתח אולם הערך של המסמך הזה יהיה מלמד בהרבה על תוכנית העבודה של הפרילאנסר המיועד, על המקצועיות שלו ועל העלויות הצפויות לכם בתהליך הקידום.
לסיכום
אנחנו בהחלט חושבים שבתחום של קידום אתרים אפשר לפעול עם פרילאנסרים שחלקם הגדול מקצועי מאוד ויכול לספק את התוצאה. העניין הוא שלצד אותם מקדמיי אתרים פועלים גם אנשים שאינם מקצועיים דיים וצריך לדעת איך לבחור את הפרילאנסר המתאים. אנחנו תקווה שהמאמר כאן עזר לכם להבין קצת יותר טוב מהי הדרך שבה אתם יכולים לבחון את הפרילאנסרים שיציעו את עצמם למשימה. אנחנו גם רוצים לספר לכם שאתם יכולים למצוא פרילאנסרים וגם סוכנויות דיגיטל בתחום של קידום אתרים אצלנו בקארדו. רשומים אצלנו מאות מומחים בתחום שישמחו לחזור אליכם בהצעות מחיר עוד לפני שיחת הטלפון הראשונה.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
אנחנו גם שונאים ספאם. לא נשלח יותר מאימייל אחד בשבוע.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמובילה את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
כותבים מקצועיים במאגר קארדו...
קידום פלוס
WRITE SEO
טוחן תוכן - כתיבת תוכן שיווקי, אינפורמטיבי וקריאטיבי
אלפא אינטרנט
צריכים תכנים איכותיים שבאמת יקדמו את האתר שלכם?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>