המרקטפלייס הישראלי לשיווק ברשת
כל המומחים להקמת אתרים, מדיה חברתית, קידום אתרים ותוכן
מאמר היכרות עם השירות של גוגל לעסקים מקומיים – Google My Business
כידוע מספר החיפושים שמתבצעים בגוגל מידי יום הוא עצום – 5 מיליארד שאילתות מידיי יום! מתוכן, כמעט חצי מהשאילתות עוסק בחיפוש מידע מקומי. למרות הנתונים הללו, עסקים קטנים רבים שמתבססים על קהל לקוחות לוקאלי לא מאמצים את הכלים שמעמידה גוגל לרשותם כדי לבלוט בתוצאות החיפוש באופן מקומי.
אכן, קשה לעמוד בשטף האמצעים שעומדים לרשות העסקים הקטנים כדי לפרסם את עצמם. דברים מיידים כמו מיתוג גראפי, אתר באינטרנט ופעילות במדיה חברתית הם דברים חיוניים וכמעט ואין עסק שיוצא לדרך בלעדיהם. לאחר פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת כל עסק יודע שכדי לבלוט בתוצאות החיפוש במנועי חיפוש הוא צריך לבצע פעילות שוטפת לקידום האתר.
מרוב אפשרויות לקידום האתר והעסק לפעמים מפספסים אמצעי פרסום אחרים שיכולים לספק תוצאות טובות יותר מאמצעי פרסום "טבעיים" יותר, כגון קידום אתרים אורגני או ממומן. דוגמה לכך אנחנו יכולים לראות בשירות Google My Business או בעברית "גוגל לעסק שלי" שמאפשר נראות חזותית עוצמתית בתוצאות החיפוש וביצועים עסקיים משופרים ביותר. הנתונים של גוגל מצביעים על שיפור של פי 2 במדד המוניטין של העסק כאשר לקוחות צפו בו בתוצאות החיפוש של גוגל לעסק שלי.
אז מה זה בדיוק Google my Business?
גוגל לעסק שלי הוא שירות של גוגל שמאפשר לעסקים להירשם כעסק ולהיות מאומתים על ידיי גוגל כעסק פעיל בתחומו. מרגע זה ואילך קסמים יכולים להתחולל בנראות של אותו עסק בתוצאות החיפוש לביטויי חיפוש שונים.
מרגע שהדבר נעשה בחיפושים עבור ביטויי חיפוש שונים העסק הרשום עשוי להופיע באופן מובלט ביותר, פעמים רבות עם תמונות מתוך אתר האינטרנט של העסק, עם פוסטים מתוך האתר או "שאלות ותשובות" שיכולות לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לבחור לפנות אליכם.
העסקים שרשומים לשירות אמנם מופיעים מתחת לתוצאות הממומנות שנמצאות בראש הדף אבל מופיעים לפני (או, טוב יותר, לצד) התוצאות האורגניות וכל החזות שלהן מספקת לגולש ביטחון רב. למעשה, וזה מפתיע מאוד, יכול להיות שהאתרים של העסקים המופיעים בתוצאות "גוגל לעסק שלי" נמצאים ברשימה האורגנית במיקומים נידחים או שאפילו אין להם כלל אתר(!) וזוהי הסיבה שאנשי קידום אתרים מדברים היום על כך שגוגל מחליף את האתרים של העסקים המקומיים כדף בית.
מקרה בוחן לדוגמה
בואו נראה דוגמה לתוצאת חיפוש אפשרית לביטוי "קרטה ראשון לציון":
אפשר לראות שמקבלים מפה ועליה המיקומים של שלושת התוצאות שגוגל החליטו להציג עם הרבה מאוד אינפורמציה על אותם המקומות. סביר להניח שגולשים רבים שחיפשו "קרטה ראשון לציון" כבר קיבלו כאן את כל האינפורמציה שהם היו צריכים, כגון מספר טלפון של העסק, כתובתו, שעות פתיחה וכדומה.
נסתכל לדוגמה על תוצאת חיפוש אחרת לביטוי "ג'ודו ראשון לציון":
כאן האפקט של גוגל לעסק שלי הוא כבר הרבה יותר מרשים. התוצאה שגוגל בחרו להציג תופסת כמעט מחצית מהתצוגה(!) עם תמונות ודירוג ושפע של אינפורמציה. יש לנו תחושה שמכון סמוראי דו מאוד שמח להיות מוצג באופן הזה בלי לשלם דבר. בנוסף על כך, אפשר לראות שישנם כפתורים להשארת חוות דעת (Reviews) וכידוע חוות דעת הינן אחד הפרמטרים המכריעים בכל הנוגע לדירוג אורגני מקומי בגוגל. אז שוב, העשירים נעשים עשירים יותר. אין הרבה מה לעשות כדי להילחם בזה, כדאי פשוט להיות חלק מהעשירים שמופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל לעסק שלי.
יתרונות נוספים ל- Google My Business
נתוני עסק מעודכנים
גוגל מתייחסת למידע שמתקבל מהעסקים אודות הפרטים שלהם כאל המידע האמין והעדכני ביותר. עד להפצת השירות של גוגל לעסק שלי אם החלפתם מספר טלפון או כתובת יכולתם לגלות שמשך חודשים ארוכים ומתסכלים המידע החדש לא מתעדכן. מה שמן הסתם תורגם למספר לא ידוע של לקוחות פוטנציאליים שניסו להגיע אליכם ולא הצליחו, לנזק כספי לא מבוטל ולנזק תדמיתי משמעותי. כעת, אם אתם רוצים להחליף או להוסיף מספר טלפון או כל דבר אחר – אתם יכולים לעדכן אודות השינוי בגוגל לעסק שלי והנתונים העדכניים יופיע מיד בתוצאות החיפוש בגוגל. בנוסף לכך, ישנם אתרים אחרים שמסתמכים על הנתונים של גוגל לעסק שלי להצגת מידע באתר שלהם. אותם אתרים יתעדכנו בזמן אמת כך שהמידע הנכון יהיה זמין ברשת ממקורות שונים.
נראות וויזואלית בתוצאות החיפוש
עסק שמפרסם את עצמו בשירות גוגל לעסק שלי יכול להעלות תמונות ואף וידאו שעשויים להיות מוצגים יחד בתוצאות החיפוש של גוגל. מדובר על נראות ויזואלית מרשימה ביותר בהשוואה לים המלל שמסביב. לקוח פוטנציאלי זוכה להתרשמות ראשונית חזקה ומשמעותית. זה בטח לא יכול להזיק לעסק שלכם.
הצגה של פוסטים (Posts)
גוגל לעסק שלי מאפשרת הצגה של פוסטים בתוצאות החיפוש. הרעיון המקורי הוא כמובן לתת למחפש השירות להתרשם מהמקצועיות שלכם ומההתאמה שלכם עבורו. אבל אתם יכולים להתייחס לפוסטים הללו כאל הזדמנות להציג הצעות מיוחדות, למשל הצעות מוגבלות בזמן או מבצעים מיוחדים.
קביעת תורים (Bookings)
גוגל לעסק שלי מאפשרת קביעת תורים כבר מדף תוצאות החיפוש. המשתמשים מאוד אוהבים את זה. אם אתם עסק שמצריך הקצאת זמן ללקוח השימוש בתכונה הזו יכול להפוך את החיים שלכם לנוחים יותר, וכמובן, להגביר את הלקוחות שפונים אליכם.
הופעה בתוצאות חיפוש ב-Google Maps
משתמשים שעורכים חיפוש מקומי בגוגל מפות יקבלו את העסק שלכם נעוץ על המפה שלהם בתוצאות. אם המשתמש חיפש מתקן פנצ'רים פתוח, מסעדה איטלקית לארוחת צהריים מוקדמת או בית קפה שקט לקיים בו פגישת עסקים אתם תשמחו מאוד אם העסק שלכם יהיה נעוץ במפה שלו. אתם עשויים לקבל לקוחות שמעולם לא שמעו אודותיכם ושכנראה לא היו מגיעים אליכם בדרך אחרת.
קבלת אינפורמציה אודות הלקוחות שלכם
לאחר שנרשמתם לשירות אתם יכולים ללכת לחלק ה-Insights מתוך דף הגוגל לעסק שלי שלכם. אתם תקבלו שם שפע של אינפורמציה אודות הנראות של העסק שלכם, אודות פרופיל הלקוחות שמחפשים אתכם ובאיזה אופן הם יוצרים קשר עם העסק שלכם. משם כבר תוכלו להסיק הרבה מסקנות איך לשפר את אסטרטגיות השיווק שלכם ולהצליח להביא עוד ועוד לקוחות שיגרמו לעסק שלכם לפרוח.
לסיכום
גוגל לעסק שלי הוא מתנה מגוגל שמעט מאוד עסקים קטנים מנצלים אותה. אם אתם עסק קטן שהוא גם מקומי מהרו להירשם. מדובר בתכונה שיש לה יתרונות בלבד, ויתרונות עצומים. אז פנו לעצמכם את הזמן הנדרש כדי להירשם ותתחילו לבנות את נוכחות העסק שלכם בתוצאות החיפוש המקומי של גוגל.
החדשות הטובות הן שלהיכנס לגוגל לעסק שלי מאוד קל וגם חינמי. כל מה שצריך הוא להירשם לשירות בגוגל . זה מאוד לא מסובך ולא צריך מומחים שיעשו את זה עבורכם. עסק שמרגיש חוסר ביטחון לפעול עצמאית יכול להיכנס ליו-טיוב ולמצוא שם אינספור סרטונים של אנשים שמדגימים הרשמה לשירות. זה באמת קלי קלות. המלצה שלנו – עשו את זה כמה שיותר מהר למען העסק שלכם. שיהיה בהצלחה.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
אנחנו גם שונאים ספאם. לא נשלח יותר מאימייל אחד בשבוע.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמובילה את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
אפרת ורדי SEO
סטודיו Point
illy designs
עמי שמואל - חושב. כותב. מעצב
צריכים קמפיין בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>