מה הסיפור של הסטורי הזה?
מה זה פייסבוק סטורי (Facebook Story) ואיך עסק קטן יכול לעשות בו שימוש שיווקי?
סוד ידוע הוא בתעשייה שבני הנוער של ימינו מדירים את רגליהם מפייסבוק (Facebook). בעיני בני הנוער פייסבוק נחשבת לרשת חברתית ממוסדת ומיושנת שלא לומר זקנה. בני הנוער בוחרים ברשתות כמו אינסטגרם (Instagram) ובעיקר ווטסאפ (WhatsApp) וסנאפצ'אט (Snapchat) כדי לתקשר עם חבריהם. אינסטגרם ו-ווטסאפ נרכשו זה מכבר על ידיי פייסבוק. סנאפצ'אט, המסרבת הסדרתית, היא אולי כאב הראש הגדול ביותר של פייסבוק. הסטורי של פייסבוק היא למעשה העתקה בוטה ומתריסה של תכונה מרכזית ברשת החברתית סנאפצ'אט.
סטורי של פייסבוק (Facebook Story) הוא שיתוף של תמונה או סרטון קצר שמוצג במקום מובחן על המסך של חברי הפייסבוק. הסטורי נמחק לאחר 24 שעות או לאחר שנצפה פעמיים על ידיי החבר. חשיבותם הגדולה של הסטוריס מבחינה שיווקית היא בכך שהם לא מוצגים כחלק מהפיד בפייסבוק אלא הפכו להיות סוג נוסף של פיד בעצמם.
נכון לזמן כתיבת שורות אלה הסטורי זמין ליצירת תכנים רק דרך האפליקציה של פייסבוק. גרירה מהירה של המסך ימינה (Swipe) ומיד מקבלים הפעלה של המצלמה באופן שמאפשר לצלם תמונה או סרטון קצר בן 20 שניות ולהוסיף עליהם אלמנטים גראפים ואחרים. למשל להוסיף כיתוב ידני על התמונה, להחיל על התמונה או הסרטון פילטרים שונים, לצרף תגית מיקום וכד'.
הסטורי של פייסבוק זמין כעת רק לחשבונות פרטיים ולא ידוע על תאריך יעד לפתיחת התכונה לדפים עסקיים. עד לאחרונה הסטורי היה מוצג לעיני החברים בפייסבוק בלבד ולא היה מוצג לעיני העוקבים. כעת כבר ניתן לשנות את הגדרת הפרטיות של סטורי כך שהוא יוצג גם לעיניהם של העוקבים אחר המשתמש.
נראה שהסטוריס זוכים לצפייה מוגברת ולפי סטטיסטיקות לא רשמיות גם לאנגייג'מנט גבוה בהרבה מפוסטים רגילים. התגובות, אגב, מוצגות לעיניו של מפרסם הסטורי בלבד. העניין הזה עוזר להרבה אנשים להגיב במקומות שבהם היו נוטים לשמור את דעתם לעצמם. לעסק קטן זהו כלי שמאפשר לקבל פידבק חשוב מאותו קהל שקט בדרך כלל.
שימושים אפשריים בסטורי למטרות שיווק
למרות שהסטורי לא פתוח לדפים עסקיים עם קצת דמיון ויצירתיות ניתן לעשות בו שימוש יעיל ביותר למטרות שיווקיות. אם אתם עסק קטן שיכול לתמצת מסר לתמונה אחת או עשרים שניות של סרטון - הסטורי הוא הכלי שיספק לכם את הנראות המובחנת בתוך שטף הפיד הבלתי נגמר. בשלב זה, כשהדברים עדיין טריים זהו כלי אידאלי לעסקים קטנים שמאפשר להם – באופן בלתי ממומן – לפתח את מערכת היחסים שלהם עם קהל העוקבים אחריהם. נציג כאן שלוש דוגמאות לשימושים אפשריים בסטורי למטרות שיווקיות.
הצצה אל אחורי הקלעים
הצגה של תמונות מאחורי הקלעים היא כלי ידוע אצל משווקים ועסקים קטנים רבים. האפשרות לשתף רגעים משמעותיים מחיי מהיומיום של העסק היא כר פורה ליצירת קרבה ובניית מערכת יחסים עם קהל העוקבים. מרצה שמצלם את עצמו מתרגש דקות ספורות לפני שהוא נדרש לעלות לבמה יציג אנושיות ויזכה להרבה אמפטיה ואנגייג'מנט מצד העוקבים. בעלת עסק קטן שמצלמת את עצמה בחדר האיפור וההכנה לקראת ריאיון בתוכנית בוקר משתפת את קהל העוקבים שלה ברגעים כנים מהחוויה. זה יעצים בהרבה את הריאיון המוקפד. כמה שניות מהתרגשות של ילדה שמקבלת זוג אופניים חדשים הן הדרך הטובה היותר להגיע לליבם של לקוחות חנות האופניים השכונתית. כל עסק יכול למצוא את השניות המיוחדות האלה בחיי היומיום שלו. הסטורי משמש פלטפורמה מושלמת עבורן.
קדימונים
עסק שמפרסם פוסט שיווקי שכולל ווידאו יכול לקדם אותו בצורה פנטסטית אם יציג בסטורי כמה שניות מתוכו או, טוב יותר, אם יערוך קדימון במיוחד לצורך כך. אפשר לקדם כל פוסט ולייצר ציפייה אצל קהל העוקבים בדיוק כפי שנעשה בטלוויזיה. מייצרים שניים עד ארבעה סטוריס שמקדימים פרסום של סרטון, וידקאסט או פודקאסט ומפרסמים אותם בטווחים של בין יום אחד לשלשה ימים אחד מהשני. תשואה על הסבלנות וההשקעה מובטחים.
מבצעים למשך 24 שעות
עסק קטן יכול לפרסם בסטורי מבצעים מעכשיו לעכשיו שיחזיקו, ובכן... 24 שעות. לקוח שיגיע לחנות ויציג את הסטורי יזכה להנחה או הטבה. אפשר לערוך מבצע שבועי או כל רעיון אחר על אותו העיקרון. סוג של קופון קצר טווח עם כל היתרונות הנלווים לכך: ציפייה, מעקב אחר פרסומי המותג, עניין, תחושת זכייה וכו'.
לסיכום
הסטוריס של פייסבוק הם שחקן חדש ומסקרן במאבק על תשומת ליבו של הגולש ברשת החברתית הפופולארית. ישנם רבים שעדיין לא עמדו על טיבו של הסטורי ועל הדרך הטובה ביותר לנצל אותו למטרות עסקיות. אולם כמו בכל דבר חדש הממהרים לאמץ זוכים בדרך כלל מן ההפקר. במקרה של הסטוריס הם יזכו בעיקר בנראות בשטח שנכון לעכשיו עדיין מאוכלס בדלילות. ההמלצה שלנו – הקדישו את הזמן והמחשבה והחלו להתנסות בכלי החדש-ישן הזה.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
אנחנו גם שונאים ספאם. לא נשלח יותר מאימייל אחד בשבוע.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמובילה את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
websem שיווק דיגיטלי
מאור לויאן שיווק דיגיטלי חכם
Sheffer Technologies
screens company
צריכים קמפיין בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>