המרקטפלייס הישראלי לשיווק ברשת
כל המומחים להקמת אתרים, מדיה חברתית, קידום אתרים ותוכן
מטרות פוטנציאליות לדף עסקי בפייסבוק
היו זמנים בהם המטרה העיקרית מדף פייסבוק הייתה חשיפה. החוזה הלא כתוב בין בעליי העסקים לבין פייסבוק היה כך: בעלי העסקים יכתבו פוסטים מעולים, יוסיפו תמונות או סרטונים מעולים ופייסבוק תעשה עבודה מעולה בהפצת המסר למי שעשה לייק לדף העסקי. החוזה הזה השתנה באופן חד צדדי כבר לפני זמן רב. החשיפה של פוסטים מהדף העסקי היא צנועה ביותר. אולי עשרה או חמש עשרה אחוזים מהחברים שעשו לייק לדף עסקי יחשפו בשלב כזה או אחר לפוסט, מושקע ככל שיהיה, שפורסם על ידיי בעליי העסק בדף העסקי. בכך, למעשה, הדף העסקי הפך להיות לסוג של בלוג כאשר האחריות לחשיפת התכנים עברה מידיי פייסבוק אל בעליי העסקים.
לא מעט אנחנו שומעים עסקים, במיוחד עסקים קטנים עם משאבים מוגבלים, ששואלים את עצמם האם ההשקעה בדף עסקי בפייסבוק היא עדיין הדבר הנכון לעשותו. הדעה של רוב המומחים איתם דיברנו היא שתחזוקה של דף עסקי בפייסבוק עדיין נדרשת ויש לה ערך ואפקטיביות. אבל המטרות שהעסקים צריכים להציב לדף עסקי בפייסבוק צריכות להשתנות. במאמר כאן נציג מספר מטרות שרלוונטיות גם כיום לדף עסקי בפייסבוק.
כרטיס ביקור
כאשר עסק מנהל דף עסקי במטרה שישמש ככרטיס ביקור מובן מאליו שהוא צריך לראות בגולשי הרשת החברתית את עיקר הלקוחות שלו. בהחלט הגיוני שעסק כמו שזירת פרחים או ארגון חתונות יאמין שמרבית הלקוחות שלו נמצאים בפייסבוק ובהחלט יש הגיון עסקי להניח שהם יחפשו אותו שם. דף עסקי בפייסבוק יכול לשמש כרטיס ביקור מצוין אבל הוא חייב להיות כזה תחת ציפיות המשתמשים מהמדיום. אם בכרטיס ביקור "רגיל" היינו מצפים למצוא בעיקר את פרטי הקשר של העסק, הרי שמדף עסקי בפייסבוק מצופה להרבה יותר. הדף העסקי חייב להיות דינאמי ולפרסם מידי פעם בתדירות המתאימה לפעילות העסק. הדף העסקי לא יכול רק להכיל תמונה או שתיים ואת מספר הטלפון של העסק. זה יראה לגולשי הרשת כמו דף רפאים שמעיד על רצינות העסק עצמו. מנהליי הדף חייבים לפרסם באופן שוטף ובאופן איכותי ולתת למבקר בדף תחושה של עסק חי, תוסס ומצליח. כלל האצבע הוא לפחות פוסט אחד עדכני בטווח של שבוע עד שבועיים. משתמשים שיגיעו לדף שבו הפוסט האחרון נכתב לפני חודשיים ושלושה יכולים להתרשם שהעסק איננו פעיל וימנעו מיצירת קשר.
מובן מאליו שכל פרטי הקשר הרלוונטיים חייבים להיות מפורטים בצורה מעודכנת בדף עסקי שכזה ורצוי גם להשקיע בכל השדות האחרים שפייסבוק מאפשרת. בעיקר שדה "האודות", תמונת הלוגו ותמונת הרקע.
קבלת הודעות מלקוחות פוטנציאליים
ישנם לא מעט עסקים, במיוחד עסקים קטנים, שמשתמשים בדף האישי של בעליי העסק כדף עסקי. זה יכול להיות מאוד מתאים כאשר מדובר בעסק שמבוסס על קשר אישי בין מפעיליי העסק למטופליו. למשל, זה לגמרי מקובל למאמניי כושר לצרף את המתאמנים האישיים שלהם כחברים בחשבון האישי שלהם. היחסים בין מתאמנים למאמנים הרבה פעמים קרובים מאוד על גבול החבריים ויש ערך גדול למאמנים לייצר את הקרבה הזו. אולם סביר להניח כי אותם מאמנים היו רוצים לקבל גם פניות ומסרים מאנשים שהם אינם מכירים ואשר עשויים להיות מתאמנים חדשים. לא לכולם ידוע אבל שליחת הודעה לאדם שאיננו ברשימת החברים שלך תמצא את עצמה בתיבה ייעודית בפייסבוק (הודעות שהתקבלו / Message Requests), ודיי נידחת – יש להודות, שאיננה מפעילה את מונה המסרים אצל המשתמש והאינדיקציה לכך שהתקבלה חיוורת מאוד וקל לפספס אותה. אותם מסרים מאנשים שאינם חברים עלולים גם להיעלם לחלוטין (באג ידוע בפייסבוק). לעומת זאת, המסרים בדף העסקי תמיד מגיעים ומציפים התראות גם כשהם הגיעו מגולשים שלא עשו לייק לדף העסקי או שהם חברים של מפעיל הדף. זוהי כבר הצדקה לפתיחה של דף עסקי וכמובן להפעלתו בהתאם לצרכים. מעבר לעניין הטכני, ישנם הרבה מאוד אנשים שמרגישים רתיעה מיצירת קשר במסרים עם אדם שהם אינם מכירים. אותם אנשים מרגישים הרבה יותר בנוח לפנות בשאלות ובירורים בדף עסקי.
יצירת קהילה
אחת המטרות המרכזיות של דף עסקי בפייסבוק יכולה להיות יצירת קהילה. אין צורך להרחיב על המשמעות של קהילה של אנשים שמתגבשת סביב תחום עניין משותף. לעסקים קטנים מדובר בדרך השיווק האפקטיבית ביותר שמתקיימת כיום במרחב המקוון. מובן מאליו שהקהילה המתגבשת הופכת פעמים רבות להיות קהילה של לקוחות וקהילה של המלצות על בית העסק. מעבר לזה, השיח בתוך הקהילה מאותת לאלגוריתם של פייסבוק על הדינאמיות של הקבוצה ומעלה את ההסתברות להפצה אורגנית של פוסטים ומסרים מתוך אותו דף עסקי.
חתימה עסקית
קבוצות בפייסבוק הופכות להיות פעילות מאוד ולפי הצהרות רשמיות של פייסבוק הן עומדות לקבל את מרכז הבמה בעתיד. כעת פייסבוק מאפשרת לבחור האם להצטרף לקבוצה בתור משתמש רגיל או בתור דף העסקי. הדבר הזה מאפשר לבעלי העסק לפרסם פוסטים בקבוצות או להגיב עם חתימה של הדף העסקי. בכך נשמרת הפרדה טובה יותר בין הדף האישי לפעילות העסקית. מלבד זאת הדבר תורם לחשיפה רבה של הדף העסקי ולחשיפת שם המותג. שימוש נכון באפשרות הזאת עשוי להגביר את מוניטין המותג באופן משמעותי. אם קהל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק מרוכז בקבוצה או בקבוצות מסוימות, פעילות באותן הקבוצות תחת שם המותג יכולה לשפר את התוצאות העסקיות בכל הפרמטרים.
איסוף לידים
מתוך הבנה שיש לקוחות פוטנציאליים שאפשר להגיע אליהם רק דרך הרשת החברתית יש חשיבות לנוכחות עסקית במדיה החברתית. פייסבוק מספקת כלים שמתמקדים באיסוף לידים ויודעת למקסם את המאמצים כאשר מדובר בפעילות ממומנת. הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות דף עסקי ולא באמצעות דף אישי.
מנועי חיפוש
בניגוד לדפים אישיים שאינם חשופים בפני מנועי חיפוש – הדפים העסקיים גלויים בפני הזחלנים של מנועי החיפוש ומופיעים בתוצאות החיפוש. בהתאם לאופי העסק ולאופי לקוחותיו – לפעמים הדפים הללו מועדפים על ידיי משתמשי מנועי החיפוש על פני אתר העסק עצמו.
הפצת תוכן
למרות כל הנאמר בעניין ההגבלה של פייסבוק להפצה של התוכן לחברי הפייסבוק שעשו לייק לדף העסקי, עדיין, עם עבודה נכונה - פוסט מושקע שמייצר הרבה עניין בצורת תגובות ושיתופים מקודם באופן אורגני על ידיי פייסבוק ומוצג ליותר ויותר עוקבים של הדף העסקי ככל שהפוסט הולך וצובר עניין. כך שעדיין שווה להשקיע בצבירת לייקים בדף העסקי ולאחר מכן פיתוח של תכנים מקוריים ומעוררי עניין שמדברים אל ליבם של המבקרים בדף.
קידום ממומן
אין ספק שמבחינה עסקית כאשר עסק רוצה לעשות קידום ממומן בפייסבוק הרבה יותר מקצועי לעשות זאת דרך דף עסקי מאשר דרך חשבון אישי. פייסבוק מספקת אפשרויות פרסום שגוגל ושאר מנועי החיפוש לא יכולים לספק. בהנחה שביום מן הימים הדף העסקי ישמש כפלטפורמה לפרסום ממומן מצד העסק וכדי למקסם את האפקט של הפרסום כדאי וצריך להשקיע בנראות ובתכנים שבו באופן שוטף ולא רק כאשר מגיעים לשלב הפרסום הממומן.
דף עסקי כאתר בית
כידוע, אנחנו בקארדו מאמינים שכל עסק צריך אתר בית . אולם עסקים קטנים רבים, במיוחד כאלה בתחילת הדרך שעדיין לא התבססו יכולים להשתמש בדף העסקי כסוג של דף בית. לצורך כך אנחנו תמיד ממליצים להסתכל על דפים אחרים בתחום הפעילות של העסק שלכם, הן בארץ והן בחו"ל, להתרשם מהדפים שנראים מקצועיים ולהשקיע את המעט שנדרש בכדי לעצב את הדף העסקי בצורה המקצועית ביותר. לכך צריך, לכל הפחות, עיצוב ייחודי של תמונת הרקע, לוגו מקורי, ולמלא כמה שיותר שדות אודות העסק שלכם בקטגוריות שפייסבוק מאפשרת. כמובן שאי אפשר לקדם את הדף הזה במנועי חיפוש, לכן אנחנו ממליצים על מטרה זו רק כשלב ביניים זמני עד לבניה של אתר בית מקצועי ומסודר.
לסיכום
לבעלי עסקים קטנים אנחנו תמיד נמליץ להתחיל פעילות שיווקית בקטן ולצמוח תוך כדיי למידה והתנסות. אם אתם בעליי עסק קטן סביר להניח שחלק גדול מהמטרות שהוצגו כאן במאמר נראות לכם ראויות וחשובות, אולי אפילו הכרחיות. לכם אנחנו רוצים לומר, למרות הדחף הפנימי לפעול בכל הכוח ולירות לכל הכיוונים, אנחנו ממליצים לבחור מטרה אחת, מקסימום שתיים ועליהן ללכת בכל הכוח. לבנות פעילות בדיגיטל ואסטרטגיה שיווקית כוללת לוקח זמן רב, בין חודשים לשנים. גם אם נדמה לכם שאין לכם את הזמן הנדרש יהיה מקצועי יותר ויעיל בהרבה להתמקד במטרה אחת או שתיים בלבד לפני שממשיכים לפעול בחזיתות אחרות.
אתם מוזמנים לקרוא מאמר נוסף שמדבר על המטרות האפשריות שניתן להשיג באמצעות אתר בית.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
אנחנו גם שונאים ספאם. לא נשלח יותר מאימייל אחד בשבוע.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמובילה את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
נירה שיווק דיגיטלי אישי
shani pd
הלוחשת למילים
נאנוק מדברים וידאו
צריכים קמפיין בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>