המרקטפלייס הישראלי לשיווק ברשת
כל המומחים להקמת אתרים, מדיה חברתית, קידום אתרים ותוכן
המדריך השלם לקידום אתרים לבעלי העסק הקטן
המדריך שמאפשר לבעלי עסקים קטנים לבדוק עד כמה אתר הבית שלהם מותאם לקידום במנועי חיפוש
אם אתם בעלי עסק קטן שיש לו אתר באינטרנט אתם מוזמנים לעבור את סדרת השיעורים כאן וצעד אחר צעד לבחון האם אתר הבית שלכם בנוי בצורה אופטימלית כך שהוא יופיע בתוצאות חיפוש במקומות גבוהים, בעיקר לעיניהם של גולשים שאתם מעוניינים בהם (רמז: יש גולשים שאתם לא מעוניינים בהם).
לכם, בעלי העסקים שכבר יש אתר בית, הקורס ישמש סוג של מפת דרכים לבחון את האתר שלכם ולראות האם הוא נבנה בצורה מיטבית לשם קידום האתר במנועי חיפוש ובראשם גוגל.
אנחנו ממליצים לקרוא שיעור ואז ללכת לאתר ולבדוק את הנקודות שהועלו בשיעור לפני שאתם מתקדמים הלאה לשיעורים הבאים. חלק מהדברים תוכלו לתקן כבר בעצמכם וחלק מהדברים תצטרכו להיעזר באנשי מקצוע שיבצעו אותם עבורכם. אבל לכל הפחות תוכלו להבין את מהות השינויים (או התיקונים) ואת ההשפעה שלהם על הנראות של אתר הבית של העסק שלכם.
דבר נוסף, צריך להבין שקידום של אתר מתבצע, למעשה, בשני ערוצים. האחד זהו האתר עצמו. השני זה פעולות שנעשות מחוץ לאתר (בדרך כלל באתרים אחרים או במדיה חברתית וכדומה).
בערוץ הראשון, זאת אומרת בתוך האתר עצמו, יש הרבה מאוד מה לעשות על מנת שגוגל ושאר מנועי החיפוש יבינו על מה האתר שלכם מדבר ואיזה ערך הוא עשוי לתת לאנשים שמחפשים את המידע הזה. הערוץ השני הוא פעולות שנעשות מחוץ לאתר שלכם, למשל פעילות במדיה החברתית שמזרימה תנועה לאתר שלכם, או בניה של מערך קישורים מאתרים אחרים שמצביעים על האתר שלכם.
בקורס כאן נדבר כמעט אך ורק על הערוץ הראשון. זאת אומרת, כל הפעולות שאתם יכולים לעשות שקשורות באתר שלכם עצמו ואיך אפשר לסדר אותו כך שהוא יהיה אופטימלי מבחינת מנועי החיפוש. מכיוון שהאתר שלכם הוא בשליטתכם – אתם יכולים לבצע את כל השינויים הנדרשים, אם זה בכוחות עצמכם או בעזרה של איש מקצוע, בדרך כלל בונה אתרים.
כאמור, סדרת המאמרים להלן נכתבה מתוך מחשבה על בעליי עסקים קטנים שיש להם אתר בית. אם אין לעסק שלכם אתר בית אנחנו מאוד ממליצים לכם לבנות אחד כזה . אבל גם אם אתם רק שוקלים להקים אתר בית שכזה - עדיין תוכלו להפיק הרבה ערך מסדרת השיעורים כאן. עצם ההבנה מה יכול לעשות אתר אינטרנט לעסק שלכם ומהם המרכיבים הטכנולוגיים והאחרים שיאפשרו לאתר שיוקם לבלוט בתוצאות החיפוש של גוגל - תחדד לכם את ההבנה אודות האתר שהעסק שלכם צריך, וכמובן, על הדרך גם תבינו טוב יותר כיצד לבנות אותו כך שישיג מטרות עסקיות. אתם עשויים להיות מופתעים לגלות שהמטרות העסקיות שלכם מאתר הבית יכולות להיות מגוונות מאוד ושהאתר שמתאים לצרכים שלכם כלל לא תואם את מה שהיה לכם בראש כשגלשתם באתרים של המתחרים שלכם.
חשוב לנו להדגיש - גם אם אתם מחשיבים את עצמכם לאנשים חסרי ידע טכני בכל הנוגע לאתרי אינטרנט או שאין לכם כל ידע מוקדם בנושא של קידום אתרים - אל חשש. הקורס כאן נכתב במחשבה עליכם. אנחנו נדבר בשפה הכי פשוטה שאפשר והיכן שנרגיש שיש צורך לבצע פעולות טכניות אנחנו נדריך אתכם צעד אחר צעד כך שתוכלו להישאר איתנו לכל אורך הקורס ולהפיק את המירב מהידע שיש בו.
רשימת שיעורים
שיעור 1. מהו קידום אתרים
שיעור 2. הגדרת מטרות וקהליי יעד
שיעור 3. בחירת מילות מפתח וביטויי חיפוש
שיעור 4. מבנה אתר
שיעור 5. תוכן
שיעור 6. בניית קישורים
קצת עזרים טקטיים
בהרבה מקומות לאורך הקורס היה לנו קשה לדבר באופן תיאורטי והדרך הנוחה ביותר להסביר הייתה באמצעות המחשה. לצורך כך במהלך הקורס נתייחס לשני עסקים קטנים (שהמצאנו):
העסק הקטן הראשון הוא "סטודיו לפילאטיס דנה". דנה היא מדריכת פילאטיס ואורח חיים בריא. היא ממוקמת בגבעתיים, הלקוחות שלה מקומיים ברובם והתחרות שלה דיי משמעותית. ללקוחות שלה יש בגבעתיים הרבה מאוד אלטרנטיבות – גם לפילאטיס וגם לסוגי ספורט משקמים אחרים. כמובן תמיד נושפת בעורפה העיר הגדולה – תל אביב – שם התחרות עבור הסטודיו שלה היא בלתי נגמרת.
העסק הקטן השני שלנו הוא "הסופר לחיות הבית" שמנהל נדב. "הסופר לחיות הבית" הוא סוג של כלבו לכל הצרכים של חיות הבית, שעיקר ההכנסה שלו מגיעה ממכירה של מזון לכלבים וחתולים. "הסופר לחיות הבית" ממוקם במושב "רמות השבים" שנמצא בין הוד השרון לרעננה. מספיק קרוב לערים גדולות אבל עדיין מצריך נסיעה משמעותית מרוב האנשים שחיים בעריי המרכז.
זכרו את הדוגמאות הללו. אנחנו נשתמש בהן במהלך הקורס כדי להמחיש ולהדגים את הרעיונות שנציג.
קופצים למים. בואו נבין טיפה מה זה בכלל קידום אתרים במנועי חיפוש >>
המאמר כאן נכתב כחלק מסדרת שיעורים להיכרות בסיסית עם תחום קידום האתרים האורגני
לקריאת כל הפרקים אתם מוזמנים להתחיל כאן: קידום אתרים בסיסי לעסק הקטן

© הקורס נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו.
האתר cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) המובילה את תחום השיווק הדיגיטלי בישראל.
מצאתם שגיאה בשיעור? חושבים שיש לכם מה להוסיף? כתבו לנו. קרדיט מובטח!