המרקטפלייס הישראלי לשיווק ברשת
כל המומחים להקמת אתרים, מדיה חברתית, קידום אתרים ותוכן
מונחים שהופיעו במהלך הקורס
אתר סטוק
בתהליך של הקמת אתר באינטרנט מעצבים גראפיים משתמשים בתמונות כדי שיוסיפו אווירה וישדרו מסרים לקהל המבקרים. ברובם המכריע של המקרים אותן תמונות נרכשות באתרים שמשמשים בנק תמונות לרכישה. באותם אתרים ישנו, בדרך כלל, סוג של מנוע חיפוש שמאפשר לשלוף תמונות שעונות על הצורך של המעצבים מתוך האלפים הרבים של התמונות שיש באתר. את התמונות שנבחרו ניתן לרכוש בעלויות לא גבוהות ולהשתמש בהן באופן מסחרי.
אתרי סטוק לדוגמה:
shutterstock
istockphoto
באותם אתרים ישנו, בדרך כלל, סוג של מנוע חיפוש שמאפשר לשלוף תמונות שעונות על הצורך של המעצבים מתוך האלפים הרבים של התמונות שיש באתר. את התמונות שנבחרו ניתן לרכוש בעלויות לא גבוהות ולהשתמש
פופ אפ (POP UP)
פופ אפ מסורתי היה פתיחה של חלון חדש של הדפדפן שבתוכו הוצג מידע למשתמש – בדרך כלל פרסומת או טופס עם קריאה לפעולה. פופאפים היו תופעה מעצבנת מאוד בתחילת דרכו של האינטרנט והם הוחלפו בסוגים שונים של פופאפים מציקים פחות. למשל פופאפים שמצלילים את המסך ומציפים טופס או הודעה.
דוגמה לפופ-אפ מהסוג שמצליל את המסך (Modal Popup)
ישנם סוגי פופ-אפ שמופיעים רק על חלק מהמסך. בדרך כלל הם מתקבלים בצורה טובה יותר על ידיי המשתמשים. לדוגמה:
תגית HTML
דף האינטרנט מורכב מהתכנים שאנחנו מכניסים. אבל כדי שהמחשב, או הדפדפן, ידעו כיצד להציג את הדברים באופן גראפי על המסך אותם תכנים נמצאים בתוך תגיות HTML. תגית היא מילה באנגלית שנמצאת בתוך סוגריים משולשים ומסמלת למחשב שהתוכן אמור להיות מוצג באופן מסוים. למשל התגית <h1>
מייצגת למחשב שאת התוכן הטקסטואלי שיבוא אחריה צריך להציג בצורה מסוימת, בדרך כלל בגודל גופן גדול. לכל תגית בדרך כלל יש גם תגית סוגרת שנראית בדיוק כמוה עם סלאש (/) בהתחלה. למשל, התגית הסוגרת של התגית <h1> תהיה התגית </h1>. כך שכמעט בכל דף באינטרנט סביר להניח שנראה את המחרוזת הבאה:
<h1>כאן תבוא כותרת של הדף, למשל – מאמר בנושא קניות מקוונות באתרים סיניים</h1>
הטקסט: "כאן תבוא כותרת של הדף, למשל – מאמר בנושא קניות מקוונות באתרים סיניים" יופיע בגודל מובחן על בדפדפן.
ישנן תגיות רבות ב-HTML. הנפוצות שבהן הן: <div>, , <h1> , <h2> , <h3> , <p> ועוד רבות.
URL – Uniform Resource Location – מזהה ייחודי למשאב ברשת
ל-URL בעברית קוראים: מען משאבים אחיד. בכל החיים שלנו לא יצא לנו לשמוע בקול רם את צירוף המילים הללו. URL היא למעשה כתובת ייחודית שמצביעה על כל משאב שיש ברשת. רוב האנשים מכירים URL בתור כתובת של דף באינטרנט – שהוא, כנראה, המשאב הנפוץ ביותר ברשת, למשל: כתובת הדף https://cardo.co.il מצביעה על הדף הראשי באתר שלנו והיא נחשבת ל-URL של האתר. אבל, יש עוד הרבה דפים באתר, למשל הכתובת: https://cardo.co.il/articles מצביעה על דף אחר באתר שמציג רשימה של מאמרים.
זה לא קריטי להבנה אבל ה-URL מצביע על כל דבר ברשת, לא רק על דפים. הרבה פעמים הוא יראה כמו כתובת של דף באינטרנט אבל הוא למעשה יצביע על משאב שהוא לא דף, למשל – תמונה: https://cardo.co.il/Images/blog-icon.png, כאן ה-URL מצביע על תמונה שנמצאת בתוך דף רשימת המאמרים.
לרוב הצרכים בקורס וב-99% מהפעמים שתשמעו את המילה URL הכוונה תהיה לכתובת של דף. את הכתובת אפשר, בדרך כלל, למצוא בראש הדף בתיבת הקלדה בראש הדף.
החץ האדום בתמונה מצביע על תיבת הטקסט בה מוצג ה-URL של הדף.
מפת אתר
הזחלנים של גוגל סורקים את הדפים של אתר הבית שלכם כאשר הם מתחילים מדף הבית (אבל לא בהכרח משם) עושים לעצמם רשימה של כל הקישורים שבהם הם נתקלים במהלך סריקת דף הבית ולאחר סריקתו מתחילים לסרוק את שאר הקישורים שנמצאו בדף הבית, קישור אחר קישור, כאשר בכל דף שהם סורקים הם מוסיפים לרשימת הקישורים את כל הקישורים החדשים שהזחלן מצא באותו דף. כך, באופן אידאלי, בסיומו של התהליך נסרקו כל דפי התוכן באתר. אולם יש פעמים שבאתר ישנם דפים שאין שום קישור שמצביע עליהם בתוך האתר. משום כך מקובל להכין קובץ טקסט שבו מפורטים כל דפי התוכן שיש באתר בצורה טכנית מסוימת שגוגל הגדירה. הזחלנים מחפשים את הקובץ הזה ואם הוא נמצא הם סורקים את האתר לפיו, דף אחר דף. לקבצים האלה קוראים "מפות אתר" או באנגלית sitemaps והם ממוקמים, בדרך כלל, בספריה הראשית של האתר.
זהו עניין טכני לחלוטין ורוב בעלי האתרים כלל אינם מודעים לקיומו.
קובץ מפת אתר יכול להיראות כך:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">

    <url>
        <loc>https://cardo.co.il</loc>
    </url>
    <url>
        <loc>https://cardo.co.il/biz/page/10004134</loc>
    </url>
    <url>
        <loc>https://cardo.co.il/biz/page/10004135</loc>
    </url>
    <url>
        <loc>https://cardo.co.il/articles/ציר-הזמן-בהקמה-של-אתר-בית-תדמיתי-לעסק-קטן     </url>
    <url>
        <loc>https://cardo.co.il/articles/תהליך-הפקת-סרטון-שיווקי-לעסק-קטן</loc>
    </url>
    <url>
        <loc>https://cardo.co.il/articles/כיצד-לבחור-פרילאנסר-לקידום-אתרים</loc>
    </url>
    <url>
        <loc>https://cardo.co.il/articles/איך-לבחור-כותבים-פרילאנסרים-לצורך-כתיבת-מאמרים-לקידום-אתר-בית-לעסק-קטן</loc>
    </url>
</urlset>

מבחינת קידום אתרים זה נכון להחזיק קובץ שכזה מסיבות שונות. אם אתם לא יודעים איך נראים הקבצים על השרת שלכם תצטרכו לבקש ממומחה מתאים לבדוק האם הכול נמצא כנדרש. אם אתם מתמצאים בכל העניינים הטכניים של מבנה עץ הקבצים אצלכם באתר תוכלו לחפש שם את הקובץ sitemap.xmp ולבדוק את תוכנו.
המאמר כאן נכתב כחלק מסדרת שיעורים להיכרות בסיסית עם תחום קידום האתרים האורגני
לקריאת כל הפרקים אתם מוזמנים להתחיל כאן: קידום אתרים בסיסי לעסק הקטן

© הקורס נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו.
האתר cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) המובילה את תחום השיווק הדיגיטלי בישראל.
מצאתם שגיאה בשיעור? חושבים שיש לכם מה להוסיף? כתבו לנו. קרדיט מובטח!