שיווק דיגיטלי לעסק הקטן בלינקדאין (LinkedIn) - יש חיה כזאת?
אם מסתכלים על העסקים הקטנים וגם על רוב העסקים הבינוניים - הרשת החברתית לינקדאין היא בעצם הרשת "המבוזבזת" ביותר מבחינה שיווקית. הפוטנציאל של הרשת לעסקים הוא גדול אבל רוב האנשים רואים בה סוג של אתר "קורות חיים" ומתייחסים אליו בהתאם, כלומר – בהזנחה רוב הזמן ובין עבודות טורחים לעדכן את הפרופיל.
הרכישה של לינקדאין בסכום דמיוני של 26 מיליארד דולר על ידיי מייקרוסופט תפסה את רובנו בהפתעה. לאנשי שיווק דיי ברור שסכום כזה מגלם בתוכו אמונה גדולה לא רק ביכולות ההשמה של לינקדאין אלא גם בהכנסה משמעותית מפרסום ושיווק. אנחנו נותנים לחבר'ה מרדמונד את הקרדיט שהם יודעים מה שהם עושים.
מבחינת רוב העסקים הקטנים שיווק דיגיטלי זה פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google). יש בכך מן הצדק, הדואופול גוגל-פייסבוק שולט ביותר מ-90 אחוזים מתחום השיווק ברשת. אבל המשווק שמנסה לחשוב קצת מחוץ לקופסה יסתכל על אפשרויות אחרות לפרסום אפקטיבי. בתחום של שיווק ופרסום לא להיות חלק מן העדר זה בדרך כלל משתלם מאוד.
מניסיוננו, עסקים קטנים בישראל עוד מצליחים לדמיין את עצמם פועלים ברשתות חברתיות כגון אינסטגרם (Instagram) או פינטרסט (Pinterest) ואפילו פתוחים לאפשרות לפרסם דרך טאבולה (Taboola) ואאוטבריין (Outbrain). [קראו כאן מאמר בנושא פרסום בטאבולה ואאוטבריין] אולם הם לא מצליחים להבין איך פרסום בלינקדאין עשוי להועיל להם. זה נכון שיש עסקים קטנים שלינקדאין פשוט לא מתאימה להם. אין סיבה לפרסם את בית הקפה השכונתי בלינקדאין, ואם המוצר שלכם פונה לבני נוער אז לינקדאין היא באמת לא הכתובת. אבל יש עסקים קטנים רבים שלא מודעים לכך שהם יכולים לקבל תמורה מעולה לכספם אם רק יפנו חלק מתקציב השיווק בפייסבוק לטובת לינקדאין.
אותם אלו שכבר יש ניסיון בפרסום בפייסבוק וגוגל ירגישו מהר מאוד "בבית" גם בלינקדאין. הרבה מהאפשרויות הפרסומיות דומות או מקבילות וניתן לפעול גם במודל של תשלום עבור צפיות וגם במודל של PPC. [קראו כאן מאמר שמסביר מהו PPC]
במאמר להלן נעלה כמה נקודות לריענון החשיבה השיווקית של עסק קטן שתומכות בפרסום בלינקדאין.
נראות במנועי חיפוש
גם אם אתם עסק קטן, ממש קטנצ'יק, אין באמת סיבה לא לפתוח דף עסק בלינקדאין. לדפים בלינקדאין יש דירוג גבוה במנועי חיפוש. סיכוי טוב שלקוח פוטנציאלי שמחפש אתכם בגוגל או בינג ייתקל בדף העסקי שלכם בלינקדאין. נזכיר גם שדף בלינקדאין מעניק נופך מקצועי לכל עסק. אם בתחום שלכם זה לא "נשמע" טבעי לפתוח דף שכזה והמתחרים שלכם כנראה לא עשו את זה – הרווח כולו שלכם.
שירותים לצווארון לבן
ישנם לא מעט עסקים קטנים (ועצמאים) שנותנים שירותים שנצרכים בדרך כלל על ידיי אנשי צווארון לבן וקל לראות איך לינקדאין יכולה להוות עבורם כר פורה ללקוחות חדשים. למשל, משרד עורכי דין קטן שמתמחה בשירותים משפטיים לחברות הזנק. זו דוגמה שתתקבל על דעתם של רוב האנשים ואף אחד לא ירים גבה אם אותו משרד ינהל קמפיין ממומן בלינקדאין. אבל מה בקשר למדריך כושר או דיאטנים שנותנים שירות של אימונים אישיים? עבורם קמפיין בלינקדאין עשוי להרגיש פחות טבעי. אבל בואו נחשוב רגע, מי צורך את השירותים האלה? אלו בדרך כלל אנשים עסוקים, שזקוקים למסגרת שתכפה עליהם הרגלים בריאותיים טובים וכאלו שהפרוטה מצויה בכיסם. פרסום בלינקדאין יכול להיות עבורם יתרון תחרותי משמעותי בשוק תחרותי במיוחד. למעשה כל עסק קטן שמכוון לקהל יעד של צווארון לבן צריך לבדוק אם לינקדאין יכולה להוות צינור לקהל היעד שלו.
הזדמנות להגיע למשפיענים
לינקדאין היא לא הרשת להגיע לאנשים בתפוצה המונית. אבל הרבה מהאנשים שאפשר להגיע אליהם שם נמצאים בראש פירמידה. זה יכול להיות מנהל בכיר בחברה גדולה וזה יכול להיות מרצה מבוקש שמדבר כל יום עם קהלים של עשרות ומאות אנשים. אחת משיטות השיווק היעילות ביותר כיום היא שיווק משפיענים. [קראו כאן על שיווק משפיענים] לינקדאין יכולה להיות גלגל שיניים חשוב במכונה שיווקית שחלק ממנה הוא שיווק משפיענים.
הדרך הנכונה ביותר להגיע לחברות
אם המוצר או השירות שלכם פונה לעסקים (B2B) אתם כנראה מנסים להגיע למקבלי החלטות בתוך חברות שונות. אחת הדרכים היעילות לפעול לכך היא באמצעות לינקדאין שמאפשרת להגיע לאנשים לפי התפקיד שלהם בחברה. זוהי הדרך הטובה ביותר להיחשף לעיני מנהלים בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים בתוך פירמות גדולות. הסבירות שאותם בעלי עמדות בכירות בכלל נמצאים בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות מוטלת בספק ואם הם שם הסבירות שהם טרחו לציין את תפקידם היא נמוכה ביותר. בשורה התחתונה, אם קהל המטרה שלכם הוא הנהלה בכירה אתם בהחלט רוצים לנהל קמפיין בלינקדאין.
לסיכום
עסקים קטנים רבים רואים בלינקדאין רשת מקצועית שיעודה הבלבדי הוא גיוס עובדים ובכך מפספסים לחלוטין את הפלטפורמה החברתית החשובה הזו. אכן, מבחינה שיווקית ללינקדאין אין אפשרות להתחרות בפייסבוק וגוגל. אבל ללינקדאין יש מידע ייחודי אודות אנשים ועסקים שאין לא לפייסבוק וגם לא לגוגל. לינקדאין מציעה אפשרויות בלעדיות להגיע לאנשים ועסקים אלו. אנחנו ממליצים לכל עסק קטן לקיים חשיבה מעמיקה ולהבין היכן ואיך הרשת החברתית לינקדאין יכולה להשתלב באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלו.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
אנחנו גם שונאים ספאם. לא נשלח יותר מאימייל אחד בשבוע.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמובילה את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
שי סומק
וובקלאב - WebClub
יפית נט
ORIYA - Graphic Design and Branding
צריכים קמפיין בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>