שיווק תוכן באמצעות אאוטבריין (Outbrain) וטאבולה (Taboola)
שיווק תוכן היא שיטת שיווק שעברה אבולוציה בדרך לדיגיטל וכיום היא אחת משיטות השיווק המשתלמות והיעילות ביותר ברשת. זוהי שיטת השיווק המוכרת לכולנו מימים-ימימה שבה המפרסם מכין כתבת תוכן, בדרך כלל מופקת לעילא וערוכה ברמות של פרסום עיתונאי, ואותה מגישים לקורא עם איזושהי אינדיקציה שמדובר בתוכן שיווקי ולא בתוכן עיתונאי "לגיטימי". רוב הציבור יודע לזהות שמדובר בכתבה "מטעם" אולם עדיין היא תתקבל אצל הקוראים עם פחות התנגדות מאשר מודעת פרסומת מסורתית.
כמו במודעות הפרסומת שבהן לצד האיש עם החלוק הלבן יש כיתוב "המציג אינו רופא" ובכל זאת לאימג' יש את האפקט שלו כך גם כתבות התוכן הללו. למרות שאנו מודעים לכך שנכתבו על ידיי גופים מסחריים אינטרסנטיים, עדיין יש להן השפעה עלינו. שיטת השיווק הזו היא "תרופה" טובה לתופעה שנקראת "עיוורון פרסום". הגולשים היום כמעט ולא מבחינים בפרסומות שמרוחות לאורך ולרוחב הדף. הרבה פעמים גם אם הם כבר רואים פרסומת לאחר זמן קצר הם כבר לא זוכרים אותה. אבל בהחלט יש סיכוי שקוראים יזכרו כתבה פסאודו-עיתונאית שסיפקה להם ערך ולימדה אותם דבר מה חדש. אם בכתבה הזו נשתלו מסרים שיווקיים ושם מותג יש סיכוי טוב שהם יזכרו גם אותם.
הכתבות הפרסומיות מוצגות לצד, והרבה יותר פעמים – בהמשך, לכתבות תוכן "לגיטימיות" – עיתונאיות ואחרות, אליהן הגענו לפי בחירתנו. עיקר המאמץ הטכנולוגי של החברות בתחום הוא להציג את כתבות התוכן השיווקי שעשויות לעניין אותנו בהתאם לתוכן אותו בחרנו בעצמנו ובהתאם לטעמי הקריאה שלנו לפי ניתוח דפוסיי הגלישה שלנו ברשת. כן, לא רק גוגל ופייסבוק אוספות עלינו מודיעין. חברות רבות אחרות עוקבות אחר כל צעד ושעל שלנו בג'ונגל הדיגיטלי.
במאמר זה נדבר על שתי חברות, אאוטבריין (Outbrain) וטאבולה (Taboola). שתי החברות שמובילות את השוק הזה ברמה העולמית, שתיהן חלוצות התחום ושתיהן מיזמים ישראלים.
מה זה בעצם שיווק באאוטבריין וטאבולה?
השיווק באאוטבריין וטאבולה הוא למעשה סוג של שילוב בין התוכן השיווקי בעיתונים לבין שיטת השיווק המכונה תשלום-פר-קליק (Pay-Per-Click – PPC). בשיטת השיווק תשלום-פר-קליק מודעת הפרסום מוצגת למשתמש, בד"כ אחרי תהליך אוטומטי שהתרחש מאחורי הקלעים ובו היא נבחרה להיות מוצגת במיקום מסוים על פי קריטריונים ופרמטרים מסוימים. התשלום עבור אותה מודעה מתבצע אך ורק אם גולש כלשהו הקליק עליה והגיע לכתבה. התשלום על הקלקה שכזו נע בין דולרים בודדים לכמה עשרות דולרים – תלוי בסכום שאותו הקציב המפרסם על הקלקה יחידה. בדרך כלל המפרסם גם מקציב סכום כסף יומי להוצאה כך שהמערכות האוטומטיות יודעות לבדוק שאם הפרסום הגיע לאותו סף יומי הן מפסיקות להציג לגולשים את המודעות הללו. נכון ליום כתיבת שורות אלה סף המינימום לתקציב יומי באאוטבריין עומד על 10$ ליום ועל 1$ לקליק. טאבולה היו יקרים יותר בעבר אבל גם אצלם רואים שינויים בשיטת התמחור שהופכת את הדברים למתאימה בהחלט גם עבור קמפיינים צנועיי תקציב.
אאוטבריין וטאבולה פיתחו מנגנונים של סיווג אוטומטי שיודע לסרוק תכנים, הן את הכתבה הפרסומית שנשלחת אליהם והן את הכתבות באתרי התוכן המובילים שמשתמשים בשירותיהם. המערכת מוצאת את ההתאמות בין הכתבות באתרי התוכן ובין התוכן הפרסומי. מטרת ההתאמה היא, כמובן, להציג לקורא את התוכן הפרסומי בעל הסיכוי הגבוה ביותר להיות מוקלק ולהכניס כסף לאאוטבריין או טאבולה שמתחלקים בתשלום זה עם האתר המפרסם. לדוגמה, בכתבת ספורט כנראה לא נמצא הפניות לכתבות פרסום בנושא בישול. אבל אם כתבת הספורט עוסקת בדיאטה של ספורטאים בטור-דה-פארנס, בהחלט יכולה להשתחל לשם כתבה שיווקית שעוסקת בסוג בישול עם אפיל גברי וספורטיבי שיכולה להיות קריאת המשך מתאימה לכתבה העיתונאית. אאוטבריין וטאבולה נמצאים באתרים גדולים ומרכזיים כדוגמת האפינגטון פוסט, MSN, NBC, בלומברג, Ynet, כלכליסט, הארץ, מאקו ורבים אחרים.
ישנם עוד פרמטרים רבים שמאפשרים למפרסם לבחור את הזמן והמקום הנכונים עבורו מבחינה פרסומית. למשל הזמן – לפרסם רק בשעות מסוימות ביממה שעשויות להיות רלוונטיות יותר לתוצאות המצופות. או המיקום – לפרסם רק אצל קוראים שעושים שימוש במכשיר נייד וכד'.
כמובן שהמקום על המסך שמוקדש להמלצה על כתבות ההמשך הוא מוגבל ולכן עיקר "המאמץ" של המנגנונים האוטומטיים הוא למצוא את שילוב הכתבות שיגבירו למקסימום את מספר ההקלקות. "מאמץ" זה דומה מאוד למאמצים שעושים מנועי חיפוש והרשתות החברתיות ככל הנוגע לפרסום מודעות בשיטת התשלום-פר-קליק. ניתן לקרוא עוד על כך במאמר שכתבנו שעוסק בשיטת התשלום-פר-קליק.
מהו מאמר תוכן יעיל לשיווק באאוטבריין וטאבולה?
בסעיף זה נדבר על מאמר טקסטואלי. אולם, כידוע, התוכן בימינו עובר יותר ויותר לווידאו. הדברים כאן נכונים גם לכתבות ווידאו.
מאמר תוכן יעיל הוא מאמר שעושה את המאמצים להביא תמונה שלמה אודות המוצר או השירות. מאמר כזה יעמוד בכל כללי הכתיבה העיתונאיים מבחינת סגנון לשוני, טון מתון ולא מכירתי ובעיקר יתיימר להציג תמונה שלמה אודות המוצר או השירות. למעשה כל סוג של שיווק תוכן איכותי יתאים כאן. אם חברה רוצה למכור את מותג הקפה שלה הם יכולים לכתוב מאמר על סוגי הקפה הפופולאריים בעולם, על יתרונותיהם וחסרונותיהם ותוך כך להבליט את המותג שלהם בתוך העולם הזה. דרך אחרת יכולה להיות מאמר שמספר על ביקור באתיופיה בחיפוש אחר מקורות הקפה, ומשם למצוא את הדרך להזכיר את המותג שלהם בהקשרים הנכונים. דרך נוספת יכולה להיות מאמר על טרנד ספורט הריצה ובהקשר זה לספר על קפה שחור כמשפר ביצועים (הוא לא) או סוג של שורף שומנים (הוא לא). כל דרך יצירתית היא לגיטימית להכנסת המותג בדלת האחורית כל זמן שהיא מעניינת ונותנת ערך לקורא.
בדרך כלל קמפיינים שכאלו הם לא שיטת השיווק הזולה ביותר שאפשר למצוא בדיגיטל ונהוג לקחת כותבים מקצועיים כדי לפתח תוכן איכותי. עבור אאוטבריין, לפחות, זה חיוני. אאוטבריין לא יאשרו כתבות ומאמרים שלא עומדים בסטנדרטים גבוהים. בקיצור, לא כדאי לחסוך בפיתוח התוכן. עלות המאמר תהיה בטלה בשישים בתוך עלויות הקמפיין. ניתן לקרוא במאמר כאן על החשיבות שבבחירת כותבי תוכן מקצועיים.
למי מתאים שיווק תוכן באאוטבריין וטאבולה?
למרות שהמצב בשטח הוא שבעיקר חברות בינוניות וגדולות עושות שימוש בכלים אלה הדבר איננו מחויב המציאות. למעשה הפרסום באאוטבריין וטאבולה מתאים להרבה מאוד סוגים של עסקים, כולל עסקים קטנים, בעיקר כאלו עם פוטנציאל ושאיפה לצמיחה. אכן, אין טעם לפרסם בית קפה שכונתי בערוץ זה, לכך יש דרכים יעילות יותר וזולות בהרבה. אולם בהחלט אפשר לפרסם מסעדה שכונתית ואיכותית שמציעה לסועדים חוויה ייחודית ופונה אל קהל לקוחות רחב שעשוי להגיע ממרחק ניכר עבורה. אנחנו נמליץ לכל עסק לבחון את התאמתו לפרסום בערוץ זה בראש פתוח. להערכתנו שניים מכל חמישה עסקים עשויים למצוא את עצמם מפיקים תועלת רבה, תדמיתית ומכירתית, מהפקת קמפיין בערוץ שיווקי זה.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
אנחנו גם שונאים ספאם. לא נשלח יותר מאימייל אחד בשבוע.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמובילה את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
אפרת ורדי SEO
חריבי סטודיו לאנימציה
אורי מינץ - מעטפת השיווק הדיגיטלי שלך
בלנק פייג'
צריכים קמפיין בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>