מבחינת קידום אתרים, מה עדיף? מאמר אחד ארוך או כמה מאמרים קצרים יותר?
שלום, שמי תומר ואני עוסק בתחום אמנויות הלחימה. אני לא מקדם אתרים מקצועי. כתבתי מאמר ארוך (5,000 מילה) בנושא האתר שלי (אגרוף תאילנדי) ואני מתלבט מה עדיף מבחינת קידום אורגני בגוגל. האם כדאי להשאיר את המאמר ארוך (ודיי מרשים, האמת) או שכדאי לי לחלק אותו לכמה מאמרים (להערכתי אפשר לחלק אותו לחמישה מאמרים שאחד הוא ההמשך של השני). מה מנועי החיפוש יותר אוהבים.
שלום תומר. מאוד קשה לענות באופן חד משמעי על השאלה שלך. דיברנו עם מקדמי אתרים שטענו שאם המאמר מנסה לקדם את אותן מילות המפתח עדיף מאמר אחד ארוך על פני כמה קצרים יותר. לדבריהם, ברגע שיש לך כמה מאמרים שמקדמים את אותן מילות המפתח המאמרים למעשה מתחרים אחד בשני ופוגמים אחד בדירוג של השני.
אנחנו אומרים שמאוד קשה לדעת, וכנראה אין מנוס מאשר לנסות גם כך וגם כך ורק אז לדעת בוודאות. מכל מקום הגישה שלנו תמיד הייתה להתעסק כמה שפחות בעניינים טכניים ובניסיונות לגרום לגוגל להעלות את דירוג הדפים בכל מיני אמצעים מלאכותיים. אנחנו תמיד טוענים (וגם גוגל טוענים כך) שדף יקבל את הדירוג שלו לפי הערך שהוא מביא למשתמשים. זה אולי קצת נאיבי לחשוב כך, אנחנו יודעים בוודאות שאפשר להעלות את הדירוג של הדפים אם משחקים עם כל מיני פרמטרים ידועים. אבל כהנחת עבודה אנחנו פועלים כך. זה אולי לא מביא לנו את הדירוג המקסימלי שהמאמרים שלנו יכולים לקבל אבל בהחלט מפשט לנו את החיים. אנחנו פשוט כותבים מאמרים טובים שיתנו ערך למשתמש. אנחנו מציעים גם לך לאמץ את הגישה הזו. אם המאמר מרגיש לך יחידה אחת שלמה אז כנראה שכך אתה צריך להגיש אותו לגולשים שלך.
מכל מקום, אם המאמר מאוד ארוך ואפשר לחלק אותו לוגית לכמה חלקים בהחלט כדאי לשים לגולשים מצביעים לכל מיני מקומות במאמר עצמו שיקלו עליהם. זאת שימושיות נכונה ומנוע החיפוש של גוגל מעריך את זה.